Az idei versenyt tényleg nehézségek sora sújtja. Már tavaly tavasszal törölni kellett a megtervezett útvonalból Chilét – az országot ugyanis olyan súlyos természeti katasztrófa érte, hogy nem tudta vállalni a verseny idei megrendezésével kapcsolatos terheket. A helyére Perut tervezték be az új útvonalba, majd a nyár végén jött az újabb csapás: a 2-7 évente felbukkanó és a keleti Csendes-óceán egyenlítői térségét komolyan veszélyeztető El Nino jelenség az előrejelzések szerint a mostani szezonban annyira durva lesz, hogy már előre a Bruce Lee nevet adták neki. Úgyhogy jött az újabb fekete leves: Peru is ugrott. Az ismételten módosított útvonal így szinte végig Argentínában halad, éppen csak egy kicsit néz majd be idén januárban a mezőny Bolíviába.
A fenti előzmények után 2016. január 2-án, a programba újra visszahozott Prológgal (amely ugye egy nézők által jól követhető, szűkebb területen zajló “mini gyorsasági” szakasz) kezdetét vette az idei verseny Buenos Airesben. Azonban mindjárt egy hatalmas és igen súlyos balesettel: egy kínai versenyző hölgy ugyanis a nézők közé sodródott versenyautójával, így 13 súlyos sérültet szállítottak kórházba, a prológot pedig félbeszakították. A teljes mezőny így még be sem kapcsolódhatott a versenybe – a motorosoknál a hondás Barreda és a husqvarnás Faria azonos idővel álltak az élen.
Sebaj – gondolhattuk -, jön az első “valódi” szakasz, a nulladik nap minimális különbségei úgyis semmivé foszlanak majd. Vasárnap azonban a súlyos esőzések miatt (a prológot még 40 fokban tartották!) törölni kellett az etap utolsó részét. A folyók annyira megáradtak, hogy az átkelések a versenyzőkre nézve voltak már veszélyesek – az igazi probléma azonban az volt, hogy a viharos szél és az eső miatt a biztonsági helikopterek képtelenek voltak felszállni – ez pedig megengedhetetlen egy súlyos baleset esetén. Így a hivatalos eredmény ugyanaz, amit a prológ végén regisztráltak:
Hely | Versenyző | Nemzetiség | Csapat | Márka | Idő/különbség |
1 | Joan Barreda | SPA | Team HRC | Honda | 06’27 |
2 | Ruben Faria | POR | Husqvarna Factory Rally Team | Husqvarna | +00’00 |
3 | Helder Rodrigues | POR | Yamaha Motor Europe | Yamaha | +00’03 |
4 | Adrien van Beveren | FRA | Yamaha Motor Europe | Yamaha | +00’04 |
5 | Michael Metge | FRA | Team HRC | Honda | +00’08 |
6 | Kevin Benavides | ARG | Honda South America Rally Team | Honda | +00’08 |
7 | Gerard Farres | SPA | Himoinsa Team | KTM | +00’09 |
8 | Pablo Quintanilla | CHI | Husqvarna Factory Rally Team | Husqvarna | +00’10 |
9 | Stefan Svitko | SLO | Slovnaft Team | KTM | +00’11 |
10 | Jordi Viladoms | SPA | Red Bull KTM Rally Factory Team | KTM | +00’13 |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »