Sylvain Berneron egy francia mérnök, aki korábban a BMW Motorradnál dolgozott formatervezőként. Összeállt műszaki területen járatos testvérével, Florent Berneronnal és megalakították új cégüket, amelynek első motorkerékpárját ezen a héten mutatták be Párizsban. A Praëm SP3 első pillantásra és közelről alaposan szemügyre véve egyaránt sokkolóan izgalmasra sikeredett.
Az alapokat egy tizenöt éves Honda VTR 1000 SP1 adta, azonban minden körítést – futóművet, fékrendszert és főleg a burkolatot – igencsak újragondolták. Így elég nehéz beazonosítani, hogy egy másfél évtizedes vassal van dolgunk. Az optikai varázslatot az adja, hogy részben könnyűfém ötvözeteket alkalmaztak a burkolóelemek megalkotásakor, részben viszont vékony alumíniumhuzalokat fűztek egymás mellé és formáltak idomokká. Ilyen az első sárvédő, a fejidom és a blokk melletti lemez is. A sorozatgyártás lehetősége ezzel az izgalmasan mutató, de elképesztően munkaigényes dologgal nagyjából meg is bukott…
A váz és a lengőkar nem változott, maradtak az eredeti SP1 alkatrészek. A futómű többi eleme azonban igen: az első teleszkópok Öhlins FGR típusúak, a fékek pedig Brembo .484-esek. Úgy tűnik, az első féktárcsák karbon-kerámiák, sőt még a felnik is karbonból készültek – ez utóbbiak Rotobox eredetűek. A motoron ugyan van tompított (igaz, nem a fejidomban), hátsó lámpa és rendszámtábla-tartó is, ezzel együtt teljesen slick gumikkal – tehát utcai használatra alkalmatlanul – mutatták be.
A műszerfal sem éppen hétköznapi: ugyanis a tank fölött csupán egy TAG Heuer Monaco kronográf található gyönyörű alumínium házba foglalva. Magyarul a járművel műszakilag bármilyen kapcsolattal rendelkező műszer konkrétan nincs. Érdekes elgondolás, nem? Innentől egyértelműen nyilvánvaló, hogy a Praëm SP3 igazából egy szobor, nem pedig használatra szánt motorkerékpár. Kár.
A Praëm weboldalán ráadásul további hét jármű sziluettje látszik, alattuk kivétel nélkül 2016-os bemutatás szerepel. Van köztük két café racer, egy V-Twin dirt-track gép, egy scrambler, egy custom V2-es és két naked. Úgy fest, izgalmas járgányokkal jönnek tehát majd: az alapok BMW boxertől a Harley-Davidsonig terjednek. Reméljük, lesz köztük használható motor is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »