Tavasszal már mi is beszámoltunk az akkor még csak nagyon valószínűnek tűnő szomorú hírről, ami mára ténnyé vált. A Tennco múlt hónapban be is jelentette, hogy megszünteti a Marzocchi motorkerékpár- és kerékpár-felfüggesztéssel kapcsolatos minden érdekeltségét, valamint bezárja a Marzocchi főhadiszállást. Miután megegyeztek az alkalmazottak képviselőivel, úgy néz ki valóban megtörténik az elkerülhetetlen. A Tennco 127 főt foglalkoztatott Bolognában, illetve további 11 főt Észak-Amerikában és Taiwanon. Várhatóan a teljes felszámolás 2015 végére történik meg, ami igazán szomorú hír az 1949-ben alapított cég rajongóinak.
„Őszintén sajnáljuk a jelen döntések következményeit a Tennco Marzocchi alkalmazottak irányában, és köszönetet mondunk nekik a fáradhatatlan munkájukért, ahogyan megpróbálták a termelést növelni míg a költségeket csökkenteni. Szerencsétlenségünkre mindez nem volt elég, hogy kövessük a piac változásait a kétkerekűek világában.” – mondta Brian Kesseler, a Tennco ügyvezetője. – „Azon dolgozunk a munkavállalóink képviselőivel és az ügyfeleinkkel, hogy az átmenet a lehető legpuhább legyen.”
Sok gyártónak kell kigondolni merre is tovább, mivel a Marzocchi beszállítója volt a Guzzinak, az MV Agustának, a Ducatinak de még a BMW-nek is. Maga a bezárás 27 millió dollárba kerül – ezt több év alatt spórolják csak meg az évi 7 milliós veszteségen, de biztosan nem láttak már semmi rációt a termelés fenntartásában. Ráadásul közben kiszórják a Marzocchi maradványait is a piacra. A tulajdonos Tennco-t pedig nem kell félteni, mert egy 8,4 milliárd értékű mammutvállalat 29’000 alkalmazottal, amely légszűrőket és tuningcuccokat gyárt beszállítóként és a másodlagos piacra.
Cimkék:
A Confederate ismét megmutatta, hogyan kell elkészíteni a motorok Ferrarival keresztezett Rolls-Royce-át, a P61 Combat Fightert.
Elolvasom »A francia Swincar alkotói szerint az autó és a pók keresztezéseként született, de kanyarban motorként dől be. Áram hajtja és mindenen átjut.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »