Az Onroad 48 órás motoros teljesítménytúra 2009-ben egy hirtelen ötlettől vezérelve indult. A cél az volt, hogy a klasszikus 24 órások kihívásait élhessék át az éjszakai motorozás veszélyeitől ódzkodók is. Az alapelv: egy adott tematika szerinti szép és érdekes helyeket oly módon járjunk végig motorral 48 óra alatt, hogy közben a környezetről a lehető legtöbbet tudjuk meg, élvezzük a tájat és a látnivalókat, de mindezt a lehető legbiztonságosabban tegyük.
Éppen ezért az útvonal úgy van összeállítva, hogy azt péntek déltől vasárnap délig a közlekedési szabályok betartása mellett, két rövid éjszakai pihenő beiktatásával (értsd: néhány óra alvás egyénileg szervezett helyen) végig lehessen járni. Sőt, az itinertől tetszés szerint el is lehet térni – például az útminőség okán -, csupán az adott kulcspontok felkeresése “követelmény”.
2009-ben Magyarország határait motorozta körbe a mezőny, majd voltak a magyar váraknál, a nemzeti parkjainkban, végigjárták hegyeinket, tavainkat és megyeszékhelyeinket is. A túra 2015-ben először kilép az országból: célja a felvidéki magyar várak végiglátogatása – 48 óra leforgása alatt!
A közös indulás Salgótarjánban lesz, a Bem utca és az Alkotmány utca sarkán levő Shell benzinkútnál. Innen 2015. május 29-én, pénteken 11 és 12 óra között elindul a mezőny – előtte természetesen mindenki megkapja az útvonalat meghatározó itinert és egy matricát, amely jelzi, hogy azon motorosok közé tartozik, akik 48 óra alatt nagyjából harminc egykori magyar erődöt tervez felkeresni.
Ezt a mezőny teljesen szabadon választott módon teheti meg: mindenki maga dönti el, mekkora csoportban és kikkel halad együtt, hogyan osztja be a vasárnap délig kitűzött mintegy 1’500 kilométeres utat, valamint hol-, hogyan- és mennyit alszik (panzió és sátrazás egyaránt lehetséges, de aki akar, hálózsákban is pihenhet az árokparton a motorja mellett).
A Szlovákiában töltött szűk két nap során egy szót kell mindenkinek a fejébe vésnie: ez pedig a Hrad – ami arrafelé várat jelent -, és általában barna táblákra lesz kiírva. Ezek segítenek majd legtöbbet az itiner mellett, amely végig meghatározza az útvonalat. Amely azonban csak ajánlott – úgy van megtervezve, hogy a lehető legszebb tájakon, minél kanyargósabb úton jussatok el a célpontokhoz! Aki azonban siet, az nyugodtan rövidíthet, vagy mehet másfelé – csak a várakat találja meg!
Azt pedig, hogy valóban eljutottatok-e valamennyi hajdani magyar erődhöz, egy-egy egyszerű kérdés megválaszolásával igazolhatjátok majd. Csak saját magatoknak, hiszen ellenőrizni senki nem fog. Mint ahogy azt sem, elolvasod-e az itinerben minden erősségünk rövid bemutatását – amit pedig érdemes megtenni, mert a legnagyobb élményt akkor okozzák ezek a leírások, ha ott a helyszínen futod végig. Ebben az esetben érint meg leginkább a történelem szele!
A tatai célban találkozik garantáltan újra a mezőny – itt mindenki jól megbeszélheti friss élményeit a többi teljesítménytúrázóval, valamint átveheti az ekkor már nagyon is megérdemelt emléklapját- és pólóját. Jelentkezni a Bike Maraton Egyesület oldalán tudtok – fontos, hogy ezt megtegyétek, mert csak így fog számotokra is itiner és póló készülni – ezek nélkül pedig nem lesz lehetséges a 48 óra csodálatos motorozás május utolsó hétvégéjén, a Felvidék egykori magyar várai között!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »