Jó ideje vártuk már, hogy a Yamaha is előrukkoljon a literes kategóriában egy ütős sportmotorral. Nem mintha a 2009-ben debütált R1-es rossz motor lett volna, de lássuk be, idén már hat éves lenne a szerkentyű. Tehát éppen időben mutatták be ősszel az EICMA-n a legújabb R1-et, amely rögtön két változatban készül. Az alapkivitelében sem egyszerű holmit tovább vadították az R1M jelölésű változatban.
A speciális Öhlins versenyfutóművel ellátott holmi CCU-val is rendelkezik, amely a versenypályás adatok elemzésénél nyújthat nagy segítséget. Nem csoda, hogy a FIM-től megkapta a homologizációt, ráadásul nem csak az R1M, hanem a sima R1 is. Ezzel az engedéllyel a Yamaha rajthoz állhat a Superbike és a Superstock 1000 futamain is.
Az eleinte érdekesnek tűnő formatervű motor ugyan megosztotta a közönséget, ám a száraz adatok tekintetében mindenki egyetértett. Ütőképes masina az R1 a maga 200 lóerős csúcsteljesítményével és a 199 kilogrammos menetkész tömegével. Minden eddiginél fejlettebb vezetéssegítő rendszereket építettek a motorba, amelyeknek működését az alábbi videón kísérhetjük figyelemmel.
A felvétel a Yamaha legújabb tesztjén készült, amelyre a híres sugoi aszfaltkarikán került sor. Elképesztő, hogy mit megy az alapkivitelű R1-es! Jobb, ha bele sem gondolunk, hogy mit művelhet a versenyre felkészített változat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »