Jó ideje vártuk már, hogy a Yamaha is előrukkoljon a literes kategóriában egy ütős sportmotorral. Nem mintha a 2009-ben debütált R1-es rossz motor lett volna, de lássuk be, idén már hat éves lenne a szerkentyű. Tehát éppen időben mutatták be ősszel az EICMA-n a legújabb R1-et, amely rögtön két változatban készül. Az alapkivitelében sem egyszerű holmit tovább vadították az R1M jelölésű változatban.
A speciális Öhlins versenyfutóművel ellátott holmi CCU-val is rendelkezik, amely a versenypályás adatok elemzésénél nyújthat nagy segítséget. Nem csoda, hogy a FIM-től megkapta a homologizációt, ráadásul nem csak az R1M, hanem a sima R1 is. Ezzel az engedéllyel a Yamaha rajthoz állhat a Superbike és a Superstock 1000 futamain is.

A dőlésérzékelővel ellátott kipörgésgátló kiváló tapadást biztosít még a határok feszegetése közben is
Az eleinte érdekesnek tűnő formatervű motor ugyan megosztotta a közönséget, ám a száraz adatok tekintetében mindenki egyetértett. Ütőképes masina az R1 a maga 200 lóerős csúcsteljesítményével és a 199 kilogrammos menetkész tömegével. Minden eddiginél fejlettebb vezetéssegítő rendszereket építettek a motorba, amelyeknek működését az alábbi videón kísérhetjük figyelemmel.
A felvétel a Yamaha legújabb tesztjén készült, amelyre a híres sugoi aszfaltkarikán került sor. Elképesztő, hogy mit megy az alapkivitelű R1-es! Jobb, ha bele sem gondolunk, hogy mit művelhet a versenyre felkészített változat.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Amennyiben hosszabb útra vállalkozol egy nem kimondottan jól dobozolható géppel, biztosan kell egy tanktáska. Most választ kaphatsz rá, milyen!
Elolvasom »Marcel Irnie 2014-es évadának legizgalmasabb pillanatait szedte össze. Győzelmei mellett rengeteg zakó és bravúros mentés is szerepel a filmben.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »