Már korábban beszámoltunk a KTM célkitűzéséről, amely szerint 2017-ben gyári csapatot indítana a MotoGP-ben. Stefan Pierer akkor elmondta, hogy egy teljesen új fejlesztésű V4-es blokkal szállnának harcba és ez a motorblokk megjelenhet idővel egy utcai kétkerekűben is. A bejelentés komolyságát mi sem tükrözi jobban, mint az, hogy Mike Leitnert, Dani Pedrosa korábbi csapatfőnökét is leszerződtette a mattighofeni gyár.
Dani Pedrosa jelenleg a Repsol Honda csapatánál húzza a gázt, de a kettejük kapcsolata sokkal régebbi időkbe nyúlik vissza. Pedrosa 2004-ben kezdett a negyedliteres kategóriában, ekkor kezdődött a közös munkájuk Leitnerrel. A kapcsolatuk olyannyira gyümölcsöző volt, hogy a spanyol motoros két bajnoki győzelmet is szerzett a 250-esek közt. A 2006-os évben szintet váltottak és a királykategóriában küzdöttek tovább, nem is eredménytelenül – az elmúlt kilenc év 151 futamából 26 menetet nyertek. Ezen sikereken felbuzdulva a KTM is jónak látta, ha a komoly versenymúlttal rendelkező fejlesztőmérnököt maga mellé szerződteti. Leitner egyébként maga is versenyzett, 125-ös kategóriában ötvenhétszer állt rajthoz, később pedig az Öhlins szakembereinek sorát gazdagította.
Az osztrák szakember most egy több mint húsz fős alakulathoz csatlakozik, amelynek fő célja, hogy versenyképes motort fejlesszenek a 2017-es évre. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor az RC16-ost már idén elkezdhetik tesztelni, amelyre Alex Hofmannt, korábbi MotoGP versenyzőt szerződtették.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »