Már korábban beszámoltunk a KTM célkitűzéséről, amely szerint 2017-ben gyári csapatot indítana a MotoGP-ben. Stefan Pierer akkor elmondta, hogy egy teljesen új fejlesztésű V4-es blokkal szállnának harcba és ez a motorblokk megjelenhet idővel egy utcai kétkerekűben is. A bejelentés komolyságát mi sem tükrözi jobban, mint az, hogy Mike Leitnert, Dani Pedrosa korábbi csapatfőnökét is leszerződtette a mattighofeni gyár.
Dani Pedrosa jelenleg a Repsol Honda csapatánál húzza a gázt, de a kettejük kapcsolata sokkal régebbi időkbe nyúlik vissza. Pedrosa 2004-ben kezdett a negyedliteres kategóriában, ekkor kezdődött a közös munkájuk Leitnerrel. A kapcsolatuk olyannyira gyümölcsöző volt, hogy a spanyol motoros két bajnoki győzelmet is szerzett a 250-esek közt. A 2006-os évben szintet váltottak és a királykategóriában küzdöttek tovább, nem is eredménytelenül – az elmúlt kilenc év 151 futamából 26 menetet nyertek. Ezen sikereken felbuzdulva a KTM is jónak látta, ha a komoly versenymúlttal rendelkező fejlesztőmérnököt maga mellé szerződteti. Leitner egyébként maga is versenyzett, 125-ös kategóriában ötvenhétszer állt rajthoz, később pedig az Öhlins szakembereinek sorát gazdagította.

A Proton és a KTM nem tudott jól együttműködni, így sokáig nem is versenyeztek az osztrákok a királykategóriában
Az osztrák szakember most egy több mint húsz fős alakulathoz csatlakozik, amelynek fő célja, hogy versenyképes motort fejlesszenek a 2017-es évre. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor az RC16-ost már idén elkezdhetik tesztelni, amelyre Alex Hofmannt, korábbi MotoGP versenyzőt szerződtették.
Cimkék:
Évről-évre egyre több BMW talál gazdára világszerte, nem volt ez másként 2014-ben sem. Százhúszezernél is több elégedett ügyfelet szereztek tavaly.
Elolvasom »Számunkra igazi rémálom, amikor egy autó vezetője nem lát minket, ahogy közeledünk felé. A jövőben az autó is segít majd észrevenni a motorost.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »