Gyárlátogatás: így készülnek az Ural motorkerékpárok

Betekintő
2015. január 02., péntek - Macko

Az Ural sokaknak egyet jelent az ősi szovjet technikával. Pedig ma már ez sem igaz. A gyártás körülményeit azonban érdemes megnézni!

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Helmets on -
„a motorok tele vannak nyugati és japán eredetű alkatrészekkel.” Hát gondoltam hogy már nem „NDK csapágyakat” szerelnek be. Minden esetre a kézi összeszerelés meg a munka(sufni)körülmények (na meg az orosz/szoci munkakultúra) nem túl bizalomgerjesztőek. Kesztyűt ‘jómunkásember’ módjára nem használnak, pedig kéne: az egyik ürgének gyanúsan lerohadt az ujja vége vagy valami van a körmével….nem tudom, de szarul néz ki. Az sosem túl jó ha Szása/Béla/John-i/Márió dönti el hova mennyi olaj kell, meg mennyire „húz meg egy csavart” (mikor milyen kedve van ugye).

Macko -
Helmets: amikor mi 2005-ben két hétig Uraloztunk (nálunk volt egy Sportsman és egy Wolf), találkoztunk ennek a nyomaival. Az oldalkocsisban állandóan felakadt a gázbowden a közösítőnél, így amikor visszaengedted a markolatot, a bal henger visszament alapjáratra, a jobb meg üvöltve maximumon forgott. Szerencsére jól lehetett látni mindent, így kézzel vissza lehetett húzni a drótot. 🙂 De ennél izgibb volt a Wolf, amin a Mikuni karburátor felett dolgozó originál orosz üzemanyagszűrőn minden olyan dolog átjutott, amitől a karbi tűszelepe aztán felakadt. Ez naponta előfordult, a legszélsőségesebb eset az volt, amikor a hatoson a kollégám alatt annyi benzin ömlött a hengerre, hogy égni is kezdett. Szerencsére sikerült hamar eloltani… Ugyanakkor Jani55-nek meg semmi baja a Sportsterrel. Sőt, egy Wolf-fal is találkoztam egyszer, és felírtam a tulaj számát. Az oldalkocsist remélem még a télen becserkésszük, a choppert (az egy nagyon kemény cucc egyébként!) pedig tavasszal.

Helmets on -
😀 Ez a szoci technika már csak ilyen: van aki kifog egy jobbat és esküszik rá hogy „ezekbe még vót anyag” és soha semmi baja nincs vele, a többség meg szív. És ez mind azért van mert nincs egyenletes minőség, az említett okok miatt. Tanulság: ez a manufakturális jellegű, „kézi összeszerelés” csak akkor jön be (meg lehet mutogatni a sajtónak) és van marketing értéke, ha a körülmények adottak hozzá. Pl tiszta környezetben, minőségi alkatrészekkel stb. Vlagyimir-ékat micisapkában egy „ex TSZ csarnokban” nem igazán tárnám a világ elé:D ha már ez van.

Karesz -
Két évig volt egy Wolfom, újonnan vettem. Remek masina volt, sohase hagyott cserben pedig volt olyan hogy 19 órát mentem vele folyamatosan (cigiszünetekkel). Még klubot is csináltunk a márkára, Látványos volt amikor 10-12 Wolf ment egyszerre 🙂 Sajnos ház vásárlása miatt meg kellett válnom tőle. Pedig imádtam mert egy igazi egyéniség volt.

Macko -
Helmets: szerinted eddig miért voltak olyan diszkrétek és zárkózottak? 😉

Jani55 -
Korábban is írtam, az Urallal maximálisan meg vagyok elégedve, úgy megbízhatósági, technikai, mint menetdinamikai szempontból. Hatalmas, erős szerkezet, télen fagyban, nyáron, hőségben, szakadó esőben üzembiztos, nincs ami el tudna romolni. Tetszik, nekem nagyon bejött. (30ekm-nél járunk)

eko -
A BMW emblémáktól lett ilyen megbízható?

Előző bejegyzés

Hétvégén elrajtol a 2015-ös Dakar rali mezőnye

2015. január 02., péntek
Dakar

Következő bejegyzés

Egyhármas túra-supermoto a KTM-től

2015. január 03., szombat
Kémfotó

Ezeket olvastad már?

Megérkezett a 2026-os Honda CB1000F: A 80-as évek legendája modern szívvel

2025. december 20., szombat

A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".

Elolvasom »
Újdonság

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

2025. december 13., szombat

A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.

Elolvasom »
Honda Unveils V3R 900E-Compressor

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró