Az évszám 1994, és egy John Kocinski nevű amerikai fiatalember egy tűzvörös olasz motor nyergében több futamgyőzelmet és dobogós helyezést szerez a pályaversenyzés királykategóriájában. Talán minden idők legszebb versenymotorja volt ez a masina – amely műszakilag is olyan megoldásokkal volt tele, amelyekre ma is odafigyelünk. Ismerjük kicsit meg a Cagiva C594-et, hiszen nem kizárt hogy ismét gyártani fogják.
A gép lelke egy 498 köbcentiméteres V4-es kétütemű benzinmotor volt, amelyet igen fejlett befecskendező rendszer táplált üzemanyaggal. Az erőforrás 177 lóerőt adott le 12’600-as percenkénti fordulaton. A váz karbonból és alumíniumból készült, a lengővilla is tiszta karbon volt, a motor tömege pedig mindössze 122 kilogrammra rúgott!
A műszaki színvonalat úgy képzeljétek el, hogy programozható EPROM vezérelte a változtatható gyújtástérképeket, igen fejlett üzemanyag-befecskendező rendszer etette a V4-est, elektronikusan állítható félaktív felfüggesztés dolgozott a Cagiva alatt, és olyan menetvezérlő elektronika tevékenykedett a fedélzeten, amely képes volt egy vagy két hengert lekapcsolni, ha túl sok nyomaték érkezett a hátsó kerékre. Mindez a kilencvenes évek első felében…
A Cagiva a hírek szerint egy 25 darabos sorozat legyártását tervezte – elsődlegesen gyűjtők számára -, de ebből aztán semmi nem lett. Azonban egy közelmúltban készített interjúban Giovanni Castiglioni, az MV Agusta tulajdonosa azt találta mondani, hogy “a C954 egy nagyon király sportmotor volt. Két ötletem is van vele kapcsolatban. Vagy egy MV F3 vázába bepakolunk egy hasonló technikát kétütemű és közel kétszáz lóerős motorral. Nem homologizáltatjuk, csak a buli kedvéért csinálnánk. Kis szériában gyártani is lehetne. A másik ötletem viszont az, hogy édesapám emlékének tisztelegve elkészítjük John Kocinski versenymotorjának pontos replikáját. A gyűjtők megőrülnének érte!”
Ez egészen biztos, mint ahogy az is, hogy végül is semmi nem az. Lehet, hogy lesz egy ilyen különleges masina a különlegesen gazdag és ínyenc közönség részére. Vajon elkészül egy ilyen sorozat valaha? Esetleg megjelenik valahol utcán is, rendszámmal a hátulján? Ki tudja, mit hoz a jövő…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »