Nemzetközi fórumokon kering az a kép, amely szerint a Suzuki jövőre beújítana egy kalandor stílusú V-Strommal. Az ábra alapján a 650-es DL változatnak jön egy XA jelölésű variánsa, amely már az aszfalttól távol is jobban megállja a helyét, mint a jelenlegi változat. Egy 2015-ös alkatrész katalógus oldalain bukkantak rá a DL650XA L5-ös típusra – a különbség nem nagy, ám mégis számottevő.

Ezen a jövő évi gyári Suzuki alkatrész katalóguson jól látszik a DL650XA sajátossága: a fűzött felni és a kacsacsőr
A legfontosabb újítás a fűzött küllős felni lesz, amely jobban viseli a terepes felhasználásból adódó deformációkat és könnyebben javítható az öntött felnikkel ellentétben – nem utolsósorban szinte kötelező kellék egy kalandmotornál az ilyen felépítésű kerék. A rajzon jól látszik, hogy a fejidom egy kacsacsőrrel bővül majd, amely a V-Strom 1000-hez hasonló fizimiskát kölcsönöz majd az új gépnek. Ez inkább csak dizájn elem, mint tényleg hasznos kiegészítő – a komoly terepes használatnak az alacsony első sárvédő és a minden bizonnyal 19-es első kerék szab majd gátat. Mégis, ahová ezzel a motorral a tulajdonosaik jó szívvel be fognak menni, ott nem a motor lesz a gyenge láncszem.

Ennyire nem lesz radikális átépítés, mint ez az egyedi DL650 Adventure, de minden bizonnyal jót fog tenni neki néhány új alkatrész
A megújult motorról a közelgő őszi motorkiállítások valamelyikén rántják le a leplet – hogy melyiken, azt még nem tudni. Jövő héten kezdődik Németországban az INTERMOT, majd egy bő hónappal később a milánói EICMA, ahol számos gyártó újdonságára derül fény.
Cimkék:
A 2015-ös BMW K1600GTL számos újdonsággal érkezik, legalábbis az elcsípett kémfotón ez látszik. Az új motort nagyobb raktér és jobb aerodinamika jellemzi.
Elolvasom »A BMW sorhatos túrázói igazi bálnák a motorok között. Persze ha valakit Fred “Krugger” Betrand-nak hívnak, akkor tuti egészen mást alkot belőle.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »