Nemzetközi fórumokon kering az a kép, amely szerint a Suzuki jövőre beújítana egy kalandor stílusú V-Strommal. Az ábra alapján a 650-es DL változatnak jön egy XA jelölésű variánsa, amely már az aszfalttól távol is jobban megállja a helyét, mint a jelenlegi változat. Egy 2015-ös alkatrész katalógus oldalain bukkantak rá a DL650XA L5-ös típusra – a különbség nem nagy, ám mégis számottevő.
A legfontosabb újítás a fűzött küllős felni lesz, amely jobban viseli a terepes felhasználásból adódó deformációkat és könnyebben javítható az öntött felnikkel ellentétben – nem utolsósorban szinte kötelező kellék egy kalandmotornál az ilyen felépítésű kerék. A rajzon jól látszik, hogy a fejidom egy kacsacsőrrel bővül majd, amely a V-Strom 1000-hez hasonló fizimiskát kölcsönöz majd az új gépnek. Ez inkább csak dizájn elem, mint tényleg hasznos kiegészítő – a komoly terepes használatnak az alacsony első sárvédő és a minden bizonnyal 19-es első kerék szab majd gátat. Mégis, ahová ezzel a motorral a tulajdonosaik jó szívvel be fognak menni, ott nem a motor lesz a gyenge láncszem.
A megújult motorról a közelgő őszi motorkiállítások valamelyikén rántják le a leplet – hogy melyiken, azt még nem tudni. Jövő héten kezdődik Németországban az INTERMOT, majd egy bő hónappal később a milánói EICMA, ahol számos gyártó újdonságára derül fény.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »