A Pannonia név nekünk, motorosoknak sokkal többet jelent egy hajdani római-kori provinciánál. Számunkra a mára sajnos csupán emlékké vált egykori magyar motorkerékpár-gyártást képviseli ez a szó. Akik régi motorosok, azoknak kivétel nélkül van valamilyen saját vagy legalább családi emlékük egy-két Pancsiról – de akinek nincs ilyen, annak is megdobban a szíve, ha meglát-meghall-megszagol egy ilyen gépet. Szeptember 27-én, szombaton pedig itt a lehetőség ezt a látványt, hangot és illatot jó mélyen magunkba szívni!
A hazai veterán motorosok szervezete nem kisebb feladatot vállalt magára, mint hogy fenntartsa a Pannonia nevet. Ez pedig csak úgy megy, ha magukat a motorokat igyekeznek eredeti állapotban üzemeltetni – időnként pedig megmutatni a szélesebb publikumnak is. Éppen ezért a Pannonia MGTSZ egyéb összejövetelei mellett évente egyszer rendez egy igazi motorversenyt is. Amely az öreg masinákra és a közúti útvonalra való tekintettel nyilván nem a száguldozásról, hanem a precíz motorozásról szól. Kétszer kell megtenni ugyanazt a 29 kilométeres útvonalat, a cél pedig az, hogy a második menet ideje a lehető legkisebb mértékben térjen el az elsőétől. A dolog főleg úgy izgalmas, hogy semmilyen időmérő berendezést, illetve külső segítséget nem vehetnek igénybe a versenyzők.
A motorok természetesen több kategóriában is nevezhetnek: egy- és két hengeres Pannoniákat, egyéb magyar gyártású, valamint oldalkocsis vasakat külön-külön értékelnek majd. Egy a lényeg: 1975-nél korábbi legyen a paripa gyártási éve! Amennyiben valaki fiatalabb géppel szeretne indulni, az ezt egy külön csoportban teheti meg. A két futam rajtja 11 és 13 óra lesz, a start helyszíne pedig a herceghalmi Kultúrház. A Herceghalom – Biatorbágy – Páty – Zsámbék útvonalon bárhol érdemes lesbe állni, és megcsodálni a magyar motorgyártás emlékét életben tartó viadal több mint száz motorból álló mezőnyét!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »