A Pannonia név nekünk, motorosoknak sokkal többet jelent egy hajdani római-kori provinciánál. Számunkra a mára sajnos csupán emlékké vált egykori magyar motorkerékpár-gyártást képviseli ez a szó. Akik régi motorosok, azoknak kivétel nélkül van valamilyen saját vagy legalább családi emlékük egy-két Pancsiról – de akinek nincs ilyen, annak is megdobban a szíve, ha meglát-meghall-megszagol egy ilyen gépet. Szeptember 27-én, szombaton pedig itt a lehetőség ezt a látványt, hangot és illatot jó mélyen magunkba szívni!
A hazai veterán motorosok szervezete nem kisebb feladatot vállalt magára, mint hogy fenntartsa a Pannonia nevet. Ez pedig csak úgy megy, ha magukat a motorokat igyekeznek eredeti állapotban üzemeltetni – időnként pedig megmutatni a szélesebb publikumnak is. Éppen ezért a Pannonia MGTSZ egyéb összejövetelei mellett évente egyszer rendez egy igazi motorversenyt is. Amely az öreg masinákra és a közúti útvonalra való tekintettel nyilván nem a száguldozásról, hanem a precíz motorozásról szól. Kétszer kell megtenni ugyanazt a 29 kilométeres útvonalat, a cél pedig az, hogy a második menet ideje a lehető legkisebb mértékben térjen el az elsőétől. A dolog főleg úgy izgalmas, hogy semmilyen időmérő berendezést, illetve külső segítséget nem vehetnek igénybe a versenyzők.
A motorok természetesen több kategóriában is nevezhetnek: egy- és két hengeres Pannoniákat, egyéb magyar gyártású, valamint oldalkocsis vasakat külön-külön értékelnek majd. Egy a lényeg: 1975-nél korábbi legyen a paripa gyártási éve! Amennyiben valaki fiatalabb géppel szeretne indulni, az ezt egy külön csoportban teheti meg. A két futam rajtja 11 és 13 óra lesz, a start helyszíne pedig a herceghalmi Kultúrház. A Herceghalom – Biatorbágy – Páty – Zsámbék útvonalon bárhol érdemes lesbe állni, és megcsodálni a magyar motorgyártás emlékét életben tartó viadal több mint száz motorból álló mezőnyét!
Cimkék:
Az Első Gödi Jótékonysági Motoros Nap fő célkitűzése a motoros társadalom összefogása, no meg a Mentőmotor Alapítvány támogatása volt.
Elolvasom »A 2015-ös BMW K1600GTL számos újdonsággal érkezik, legalábbis az elcsípett kémfotón ez látszik. Az új motort nagyobb raktér és jobb aerodinamika jellemzi.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »