Jeles évfordulóhoz közeledik a Honda – negyven évvel ezelőtt mutatták be azt a gépet, amely motorosok milliói számára vált egyfajta szimbólummá. A Gold Wing legelső darabja 1974-ben látta meg a rivaldafényt Kölnben a motorkiállításon, akkor még “csak” GL1000 volt a típusjelzése az ikonikus túragőzösnek. A jelenlegi hathengeres boxermotor helyett csak négy henger csavarta a főtengelyt az ezer köbcentinyi lökettérfogatból kinyerhető erővel. Egészen 1987-ig várni kellett az első hathengeres Gold Wingre – ez már GL1500-as jelzéssel csábította a hosszú és kényelmes utazásokra váró motorosokat.
Ez a modell és maga a Gold Wing név etalonná vált a luxus túramotorok között – jelenleg már több mint 1’800 köbcentinél tart a legnagyobb aranyszárnyas, azonban teljesítményét tekintve egyáltalán nincsen kihegyezve a motor. Sokkal inkább a nyugodt és stresszmentes motorozást szavatolja a maga száztizennyolc lóerejével és azzal a százhatvanhét newtonméter forgatónyomatékkal, amely már 4’000-es fordulaton rendelkezésére áll a vezetőnek.
A jelenlegi változat már többé-kevésbé motorozható bálnává vált – a korábbi verziók sok kritikát kaptak a nehézkes irányíthatóság miatt, amely városban és szűk, kanyargós országúton is jellemezte a típust. Ugyan a méreteiből adódó hátrányokat mind a mai napig nem tudta levetkőzni, de pontosan ezek a tiszteletreméltó sarokszámok adják a Gold Wing sava-borsát. Ennek köszönhető a kiváló időjárás elleni védelem, a magas fokú kényelem és maga az életérzés, amely árad már a képekről is.
A negyvenedik évforduló tiszteletére a japán mérnökök egy emlékezetes kiadással készülnek – négyféle fényezés közül választhatunk, ha egy jubileumi modellt szeretnénk a magunkénak tudni. A kéttónusú festések közül a fekete-bordó különösen jól áll ennek a nagy vasnak, a teljesen ezüst és króm variáció pedig sokkal feltűnőbb. A jubileumra az üléseken, a kesztyűtartón és a hátsó dobozok fedelén egy “40th Anniversary” feliratú embléma fog emlékeztetni. Az utas fűthető ülése mellé már lábfűtés is jár, így a hidegtől nem kell tartaniuk a Gold Winggel túrázóknak, maximum az ezzel járó alacsony tapadási együtthatótól – ezzel még a Honda sem tud mit kezdeni, főleg nem egy négymázsás kétkerekű járgányon.
A Gold Wingből épített F6B kódjelű baggert is felruházzák 2015-re némi évfordulós díszítéssel – a Deluxe kivitel számos extrával nyújt majd többet, mint az alap F6B. Az utasnak háttámla jár, a vezetőnek pedig markolatfűtés és automatikusan kikapcsolódó irányjelzők. A lopakodószerű matt szürke fényezés mellett kérhetjük majd az egészen feltűnő metálkék festést is. A modellek hazai áráról még nem tudni, de vélhetően nem sokban fognak különbözni a jelenlegiektől.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »