A repülés mindig is izgatta az embereket. Még a motoros érzelműeket is – ezért jött például létre a jetski és a motor ötvözeteként a levegőben is mozogni képes Jetovator – amely azonban semmiképpen nem nevezhető járműnek, inkább egyfajta hobbijáték. Ellentétben a londoni Chris Malloy ötletével, a Hoverbike-kal, amely igazi repülő. BMW boxer adja a mozgási energiát, és vízszintesen beépített rotorok emelik a magasba.
A teljesen karbon vázas, 105 kilogramm önsúlyú szerkezet legnagyobb felszállósúlya 270 kiló. A tervező számításai szerint 150 kilométer körüli hatótávra képes az üzemanyag tartály tartalmával, amelyet utazósebességgel egy óra alatt meg is tesz. A végsebességét 275 kilométer/órára kalkulálta Mr. Malloy, és elképzelése szerint akár háromezer méteres magasságban is lehet majd vele közlekedni.
A tesztek alapján addig jutott a repülő megálmodója, hogy az életnagyságú prototípus valóban képes felemelkedni a földről. Azonban a fenti adatok valóra váltásához még rengeteg munka kell – no és természetesen pénz is. Ezért üzleti okból megalkotta a Hoverbike 1:3 méretarányú változatát, amelyet viszont már bárki megvehet, és ami tökéletesen működik is. Igaz, nem BMW motor hajtja és pilótája is “csak” egy aranyos kis robotember.
A távirányítású makett árusításának célja, hogy konstruktőre befejezhesse fő művét, a Hoverbike-ot. Addig el lehet képzelni, milyen lesz a végleges verzió mozgása. Aki megveszi a teljes makettet, az számtalan kamera képéből gyönyörködhet a kis járgány fedélzetéről látott világképben – de akár egy pohár gyümölcslevet is felszolgálhat vele.
Mondanom is felesleges, hogy nem lesz olcsó játék a kis Hoverbike: robotemberkével, hordozózsákkal és minden létező kiegészítővel akár 830’000.- forintnak megfelelő angol foltba is belekerülhet. Azért én titkon remélem, hogy fogják vinni, mint a cukrot. Így ugyanis lehet rá esély, hogy egyszer a boxermotoros, embert szállító igazi repülő masina is valósággá váljon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »