Vegyük sorba, milyen lehetőségek vannak. Jómagam legszívesebben a tükörre húzom rá a bukót – sokan idegenkednek ettől a megoldástól, hiszen a tükörház eleje általában csupa kosz és bogártetem. Jogos is a kifogás – csak azért használom a mai napig ezt a módszert, mert még nem találtam jobbat. Egyszer nagyon régen egy lejtős utcában az ülésre tettem a fejvédőmet, ameddig beszélgettem valakivel – majd győzött a gravitáció, és az életvédő eszköz úgy elgurult, hogy legalább ötven méternyi görgés után sikerült utolérnem. Vehettem rá új plexit… Mindannyian ismerjük hát a problémát, amelyre nem könnyű megoldást találni. Holott van: úgy hívják hogy sisakkampó.
Több fajtája is létezik. Az egyiket a kormánysúly alá csavarozzuk fel, akár mind a két oldalra – amennyiben az utasunkra is előrelátó módon tekintettel vagyunk. Ez után leszálláskor elegendő becsattintani a sisak állszíját és annál fogva fellógatni a sisakkampó végére. Dupla-D rendszernél még egyszerűbb a dolgunk, hiszen csak a fém fület kell beakasztani. Nagyon egyszerű, és annál nagyszerűbb az ötlet, nem? Ide kattintva akár meg is lehet rendelni – ára 15,95 amerikai dollár, vagyis nagyságrendileg 3’500.- forint. Csak egy esetben van probléma: amikor esik az eső, a fejvédőnk bélése is tuti rommá ázik…
Megoldást jelenthet a másik, még egyszerűbb és még zseniálisabb ötletből született versenyző, a stílusosan helmet-hook névre keresztelt kis kiegészítő. Ezt az öt különféle színben kapható apróságot három gyorskötözővel a motor bármely részére egy pillanat alatt rögzíthetjük – a gyártó a teleszkópokat ajánlja, amennyiben kellően hozzáférhetők a paripa burkolatától.
Ezek után az első változathoz hasonlóan itt is az állszíj vagy a dupla-D fémgyűrűje lesz a rögzítési pont. A sisak pozíciója itt egy kicsit szerencsésebb, mert talán némileg kevésbé esik bele a csapadék. Ide kattintva rendelhető meg – ráadásul még kevesebbért, konkrétan 9,99 USD az ára (vagyis 2’300.- forint környéke). A postaköltség miatt nyilván megéri többet behozatni – egy párra vevő lennék a második fajtából, úgyhogy ha a kedves olvasók közül rendel valaki, mindenképpen szóljon!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Az MT széria komoly sikert hozott a Yamaha számára, logikus hogy igyekeznek meglovagolni a hullámot. Íme a legújabb tag, a 125-ös.
Elolvasom »Az aláöltöző szerepe általában a hideg kiszűrése vagy az izzadtság elvezetése a motoros ruha alól. Pedig akár a védelmünket is elláthatja.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »