Személy szerint már elég régen ugyanoda járok gumiztatni a motoromat. Nem a legolcsóbb hely, de mindig körültekintően és szakértelemmel nyúltak hozzá. Élénken élnek bennem ugyanis olyan régi emlékek, amikor más gumisok például az autókhoz való (és oda beállított) légkulccsal húzták meg a GS hátsó kerekének csavarjait (az előírt nyomaték nagyjából duplájával – kilazítani alig tudtuk utána), vagy éppen inkább felragasztottak fél tonna centrírozó súlyt ahelyett, hogy helyesen beállították volna a gumit a ráfon. De a kiegyensúlyozás során más nyalánkságokkal is találkoztam már, amikor példának okáért nem volt tökéletesen a kerekemhez illeszkedő rögzítő adapter. Persze sokan lehet, hogy legyintenek: „Mi baj lehet ebből” – de sajnos sok. Még ha baleset nem is történik, egy túlhúzott csavargarnitúra például a Paralever hátsó hajtás esetén könnyen vezethet a menetek tönkremeneteléhez – akkor pedig lehet cserélni a szöghajtás házát. Úgy ahogy van – az pedig valószínűleg nagyobb összeg, mint amit a trehány gumisból valaha ki bírunk verni.
Mert lássuk be: egy motorkerékpár esetében a precízen szerelt és beállított abroncs jelentősége a megfelelő vezethetőség szempontjából sokkal fontosabb, mint egy autónál. Amikor itt valamilyen szakmai hibát vét a gumis, mi sokkal nagyobb árat fizethetünk érte kint az úton. Egy trehányul felszerelt féknyereg simán az életünkbe kerülhet. Azzal pedig pár forintka megspórolásáért nem vagyok benne biztos, hogy érdemes játszadozni… Inkább nézzétek meg az alábbi videót, amelyben igyekeztünk kideríteni valamennyi olyan szakmai részletet, amelyekre motorosként nem árt, ha odafigyelünk, amikor éppen szereltetjük az abroncsot kedvenc vasparipánkon.
A videó elkészítéséhez hálásan köszönjük a Hofmann Gumiszerviz együttműködését és segítségét!
Cimkék:
A neve nem változott, az idei modellévre datált R1200GS Adventure mégis egy teljesen új motor. Mindenben jobb elődeinél - talán túl jó is.
Elolvasom »Négy ország, hét nap, kilencvenöt liter benzin, kettőezer-egyszázkét kilométer és még több látnivaló tavakon, erdőkön, hegyeken, szigeteken és egy tengeren át.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »