Rendkívül izgalomba jött a szaksajtó és a közönség októberben, amikor a KTM egy microsite-ot indított az 1290 Super Duke R-nek. Nem vesztegették az időt az osztrákok, az első csepegtetést követő harmadik héten már az egész motort bemutatták teljes valójában. A szerencsések Spanyolországban, Malaga csodálatos útjain és az ascari versenypályán nyúzhatták két napon keresztül a bestiát. Az új KTM könnyedén kivívta magának az elismerést – nem csoda, hiszen kategóriájában a legjobb módon ötvözi a huliganizmust a mindennapok kényelmével.
Természetesen hosszas fejlesztőmunka előzte meg a tűzijátékot – csak így juthatott a csúcsra a naked bike-ok között az új KTM 1290 Super Duke R. Ebbe a fáradságos és aprólékos munkába nyerhetünk betekintést az alábbi videóval. A tervezők mesélnek a kihívásokról – arról, hogyan próbálkoztak, hogy a leghatékonyabb módon tudják az RC8-ból származó V2-es erejét kihasználni. Mindezt úgy, hogy a KTM háza táján először alkalmazott egyoldalú lengővilla is összhangban álljon a motorblokk teljes egészével.
Az új Super Duke R az előfutára a jövőbeli csúcs KTM-eknek, amelyek minimalista, mégis ütős dizájnnal készülnek majd. Ennek ellenére technikailag mindenből a csúcsot kívánják alkalmazni, hogy sokáig megőrizhessék a trónt a fenevad számára. A fenti videóhoz nem árt egy kis angoltudás, de nem elengedhetetlen – a képek magukért beszélnek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »