Rendkívül izgalomba jött a szaksajtó és a közönség októberben, amikor a KTM egy microsite-ot indított az 1290 Super Duke R-nek. Nem vesztegették az időt az osztrákok, az első csepegtetést követő harmadik héten már az egész motort bemutatták teljes valójában. A szerencsések Spanyolországban, Malaga csodálatos útjain és az ascari versenypályán nyúzhatták két napon keresztül a bestiát. Az új KTM könnyedén kivívta magának az elismerést – nem csoda, hiszen kategóriájában a legjobb módon ötvözi a huliganizmust a mindennapok kényelmével.
Természetesen hosszas fejlesztőmunka előzte meg a tűzijátékot – csak így juthatott a csúcsra a naked bike-ok között az új KTM 1290 Super Duke R. Ebbe a fáradságos és aprólékos munkába nyerhetünk betekintést az alábbi videóval. A tervezők mesélnek a kihívásokról – arról, hogyan próbálkoztak, hogy a leghatékonyabb módon tudják az RC8-ból származó V2-es erejét kihasználni. Mindezt úgy, hogy a KTM háza táján először alkalmazott egyoldalú lengővilla is összhangban álljon a motorblokk teljes egészével.
Az új Super Duke R az előfutára a jövőbeli csúcs KTM-eknek, amelyek minimalista, mégis ütős dizájnnal készülnek majd. Ennek ellenére technikailag mindenből a csúcsot kívánják alkalmazni, hogy sokáig megőrizhessék a trónt a fenevad számára. A fenti videóhoz nem árt egy kis angoltudás, de nem elengedhetetlen – a képek magukért beszélnek.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Örökérvényű igazság, hogy közlekedés közben látni és látszani kell. Mi is figyelünk és minket is látnak - ez a hosszú élet titka.
Elolvasom »Komoly nemzetközi tanulmányra támaszkodva tudhatjuk meg, melyik országban milyen eséllyel csap le ránk közúti baleset.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »