A Ducati még az őszi EICMA kiállításon mutatta be a legújabb Monstert. Ez már a harmadik generáció a taljánok egyik legsikeresebb modellcsaládjából. A héten kezdődött meg a sorozatgyártás a bolognai üzemben, és már ki is gördültek az első 1200-as példányok az összeszerelő részlegről, hogy bemutathassák őket a sajtónak.
Két változatban készül majd az új nagy Monster – az alapváltozat a sima 1200, és lesz egy paprikásabb modell, az 1200S. Mindkét variáns a superbike Panigaléból származó 1’199 köbcentiméteres Testastretta erőforrással rendelkezik. Természetesen az igényekhez hangolták a motorokat – így a jobb utcai használhatóságot szem előtt tartva a középtartományra nagyobb hangsúlyt fektettek. Ezzel a mesés csúcsteljesítmény elvész, de azért nem kell panaszkodni az alapból 135 lóerőt tudó Monsternek sem.
Az 1200S tíz lóerővel többet teljesít, így összesen száznegyvenöt lovat mozgósíthatunk és nagyobb forgatónyomatékot is kapunk hozzá. A combosabb teljesítményen kívül még könnyebb kerekeket és komolyabb futóművet dobnak az S-es Monster alá. A motor tömegét így sikerült megtartani 180 kilogrammon, ami egy ezerkettes géptől több mint szép érték. Mindkét motor megkapja a Ducati legújabb fejlesztésű, nyolc fokozatú menetbiztonsági elektronikáját és a három állású blokkolásgátlóját.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »