A 2014-es modellévre egy kis meglepetést tartogatott a Yamaha. Nem világrengető újításról van szó, csupán néhány elektronikai segédlettel vértezi fel az amúgy sem puritán ezerkettes Super Tenerét. Megjelenésekor rendkívül korszerűnek számított, egyesek trónfosztásról beszéltek a bokszer GS királyságában. Tavaly azonban kijött egy újabb GS széria, a többi ellenfél műszaki tartalmáról nem is beszélve – így a Yamahának is lépnie kellett – egyértelmű, hogy nem szeretnének a középmezőnyben maradni.
Manapság már nem számít nagy újdonságnak a világjáró motorok körében az elektronikus futóműállítás – kézenfekvő volt tehát, hogy a nagy Tenerébe is bekerüljön egy, a KYB segítségével fejlesztett darab. Egy kicsit áthangolták a hosszabb rugóutakhoz igazítva, az egyébként az FJR1300-ban is megtalálható, hasonló módon működő felfüggesztést.
Ez a futómű opcióként lesz rendelhető a Super Teneréhez, ES néven futnak majd az ilyen berendezéssel ellátott modellek. Viszont történtek olyan változtatások, amelyek az alapmodellt is értinik. Szériában szerelik majd a tempomatot – ez jó szolgálatot nyújthat a hosszú és unalmas autópályás szakaszok során. Ezen kívül megújul a műszerfal – az eddigi gusztusos darabot egy számomra érdektelenebb LCD kijelzős panel váltja fel. A szigorodó károsanyag kibocsátásra vonatkozó normák értelmében új befecskendező és kipufogó rendszert kapott. Így állítólag a fogyasztás is kedvezőbben alakulhat – nem mintha az eddigi modellre ráhúzhatnánk az iszákos jelzőt. A módosításnak köszönhetően a forgatónyomaték is nőtt két newtonméterrel, 2014-től már 116 Nm mozgatja majd a túragőzöst.
Ezek a fejlesztések először az európai és kanadai piacon fognak megjelenni, a további területeken való terjesztésről később határoznak a marketingesek. A lényeg, hogy újból fel kell kötniük a többieknek azt a bizonyos nadrágot.
Cimkék:
Az összetett éllovasa kiheverte - illetve kimotorozta - magából a vírusokat, így gyorsan nyert is egy szakaszt.
Elolvasom »Betörni igyekszik az öreg kontinesre az Eric Buell Racing. Hamarosan kedvünkre vásárolhatjuk az amerikai izombringákat, amelyek állítólag kanyarodni is jól tudnak.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »