Hiába van ugyanis utaskapaszkodó minden normális túramotoron, egy komolyabb gyorsításkor nem olyan egyszerű megtartani magunkat a hátsó ülésen. Nem véletlen, hogy a rendszeresen motorozó – mármint azt vezető – rájderek többsége nem szeret, sőt van aki nem is nagyon mer felülni hátra. Például én sem rajongok érte, főleg ha a kapaszkodó pozíciója nem tökéletes.
Vannak gépek, ahol nem is két oldalt, hanem az utas háta mögött keresztben van a kapaszkodó. Ezeken a komolyabb gyorsulások alkalmával szinte eltöri csuklóinkat a saját hátracsúszó felsőtestünk. Elöl azonban nincs mibe kapaszkodni – legfeljebb ha átkaroljuk a vezetőt. Ez pároknál még elmegy, két férfi esetében azonban tud kicsit disszonánsan mutatni.
Van azonban megoldás: az amerikai 2wheelride.com oldalon megvásárolható Passenger Safety Handle egy olyan biztonsági eszköz, amely valóban nagy mértékben megnövelheti a fent vázolt gondokkal küzdő utasok komfortérzetét. A termék egy öv, amelyet a vezetőnek a kabátja fölé kell felvenni (nyilván szorosra állítva azt), és az oldalán levő füleket foghatja meg a hátsó ülésen tartózkodó. Az állíthatósága egyébként dicséretes: 70 és 130 centiméter közti derékméret között mindenkinél jól beállítható.
A termék ára nem is vészes, hiszen 65 dollár az Egyesült Államokban szinte ingyen van (a szállítás ott ténylegesen díjmentes is), de szerintem 15’000.- forintot sokaknak megérne hazánkban is. Egyesével behozni nem biztos, hogy rentábilis, de még az sem kizárt. Ha valaki nagyon kedvet kapott hozzá, itt meg is rendelheti.
A hír megjelenése után érkezett információ, miszerint Magyarországon is kapható ilyen termék, ráadásul lényegesen kedvezőbb áron! Részleteket itt találtok róla.
Cimkék:
Egy veszélyes közlekedési helyzetet kívánnak kivédeni portugál közlekedésmérnökök - egy elég kétséges módszer segítségével.
Elolvasom »A Wankel motorral hajtott kétkerekűek ritkák és nem is túl sikeres múlttal büszkélkedhetnek. Lehet, hogy most változik a helyzet?
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »