A CFMoto cég székhelye Sanghai, ott készülnek járműveik. Eredetileg erőforrások bérmunka-gyártásával indultak, azonban nem csak kicsikkel: lökettérfogat-skálájuk 125-től 800 köbcentiméterig terjed. Majd jöttek a saját gépek: mopedek, quadok, kétüléses terepjárók (quad alapokon), és a nagyobb motorok is sorra kerültek. Hatötvenes túragépük pedig már egészen figyelemre méltónak tűnik.
A CFMoto 650 TR egy teljesen igazinak tűnő túramotor. Erőforrása saját tervezésű, soros kéthengeres nyolc szelepes blokk, amelyet Marelli injektorok táplálnak üzemanyaggal, a motorvezérlő elektronika pedig a Ducatitól érkezik. Legnagyobb teljesítménye 60 lóerő 8’500-as fordulaton, a maximális 56 Newtonméter forgatónyomaték pedig 7’000-nél jelentkezik. A motor erejét hatsebességes váltó juttatja a hátsó kerékre.
A futómű elöl-hátul a KYB-től származik, de pontos paramétereit nem ismerjük. A hidraulikus fékek elöl dupla 300 milliméteres tárcsákba, hátul pedig egy 220-as szimplába harapnak, blokkolásgátló nincs integrálva. A gumiméretek egészen emészthetőnek tűnnek: az első keréken 120/70R17, a hátsón pedig 160/60R17 abroncsok feszülnek.
A gép dimenziói is európaiasak: 2’145 milliméteres hossz, 1’415 milliméteres tengelytáv (mondjuk ez nem túl sok…), 795 milliméteres ülésmagasság, 17,5 literes tank – és most tessék figyelni: 220 kilogrammos teletankolt, menetkész tömeg. Két olyan oldaldobozzal, amelyekben elfér egy-egy zárt bukósisak.
A márka hazai képviseletére nem sikerült rábukkanni, Romániában azonban lehet kapni. Igaz, a képviselet honlapját elnézve csak négykerekes járgányaikat. Pedig egy ilyen kínai túramotort nagyon megnéznék és kipróbálnék – vajon hol tartanak a való életben, hiszen a képek alapján egészen életképes járműnek tűnik!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Én is kíváncsi lennék az élő megjelenésre…
Azért így kép alapján is elég sok mindenbe bele lehet kötni ezeken a kínai csodákon. A lengővilla és az első teleszkóp méretei még a 220 kg-os tömeghez is kevésnek tűnnek, na meg 60 lóerővel ez a gép könnyen lehet, hogy megy 160-nal, ott nem árt, ha nem csavarodik kanyarban a lengővilla…
Ugyanígy a felnik sem tűnnek életbiztosításnak, bár ha oda jut a helyzet, hogy az sérül, akkor már úgyis mindegy, igaz? 😀
Az ülés alatt úgy látom, kulcslyukat bújtattak el mindkét oldalon (?!) a váz mögé úgy, hogy véletlenül se lehessen bedugni a kulcsot. 😀 Talán az nyitná az oldaldobozokat?
Középtámasz az sajnos nincs… 🙁
Kínából még mindig nagyon ritka a jó minőségű saját tervezésű/gyártású termék. Már meg sem lepődünk a foncsorozott műanyag borítású kipuffogón, a prizmának tűnő, de valójában szimpla műanyag ál- fényvisszaverőn, és a bowdenes kuplungon (ami önmagában nem gond, csak manapság ebben a “kategóriában” már nem igazán divat).
Látok viszont egy izgató érdekességet. Elképzelhető, hogy az oldalidom szárnyszerű kinövése úgy van kiképezve, hogy eldőléskor feltámassza a motort? Ez egy elegáns húzás lenne, amolyan beépített bukócső.
Már most sajnálom aki pénzt ad majd érte.
Illetve nem is… Úgy kell neki!