A régi márkanevek sokakban keltenek nosztalgikus emlékeket. Vannak gyárak, amelyek ezért az emberi tulajdonságért nem hálásak, hiszen szerintem erre vezethető vissza példának okáért a Dacia mérsékelt hazai sikere. Ár-érték arányát tekintve remek autót kínálnak, azonban túl sokan emlékeznek még Magyarországon a szocialista éra atomjaira hulló román négykerekűire, és csupán ezért eleve elzárkóznak a márkától. Ugyanez a vonal azonban hasznára válhat a lengyel Rometnek, hiszen sokan első fiatalkori motoros élményeiket kötik a kismotorokhoz. Az elsőre pedig mindig szívesen emlékszik vissza az ember…
Pedig a mai Rometnek nagyjából annyi köze van a hajdanihoz, mint a Renault vezette Daciának a réges-régi elődjéhez. Konkrétan semmi, illetve mégis: a neve. Az 1991- ben csődbement régi Romet helyén, Lengyelországban felépült egy vadonatúj 12.000 négyzetméteres gyár és összeszerelőüzem, amely ma már teljes erővel ontja a kétkerekűeket. Közel 20 féle modell van a gyártmánypalettán, kezdve az egészen egyszerű robogótól a 250-es naked és cruiser típusokig. Természetesen a gyártmányok már nyomokban sem emlékeztetnek a régi időkre, minden motor a szigorú európai szabványok szerint készül, és megfelelnek az Euro III. normáknak is. Az összes modell Honda alapblokkokra épül, négyütemű, és igen szigorú minőségellenőrzésen megy keresztül, a gyártószalag végén pedig minden motort beüzemelnek és letesztelnek. A cég ma Lengyelországban közel 400 viszonteladóval dolgozik, és exportál Svédországba, a Benelux országokba, Németországba, valamint a Balti államokba is. Most pedig már Magyarországon is elkezdődött a forgalmazás. Ebből az apropóból megvizsgáltuk a márka csúcsmodelljét, a Division 249-et.
Az első találkozás mindenkiből ugyanazt a mondatot csalja elő: ez bizony jól néz ki! Lehet persze hosszasan merengeni arról, hogy melyik részegység formavilága honnan is lett koppintva. A fejidom kicsit emlékeztet a Kawasaki Z750-re, de a műszerfal vagy a kipufogó formájának is meg lehet találni az eredetét. Azonban szerintem kár így elveszni a részletekben, meg amúgy is mindegy, a lengyel formatervezőket milyen kétkerekűek ihlették meg. Összképét tekintve ugyanis a Division egyikre sem hasonlít, teljesen önálló arculattal rendelkező jármű. Arányai, formája, sziluettje miatt igazából valahova a moped és a naked bike közé sorolnám, bár ha a hátsó ülést és a hozzá tartozó lábtartót megnézzük, majdnem sportmotor is lehet.
A technika egyfelől matuzsálemi, másfelől fejedelmi. Egyhengeres, léghűtéses blokk, amelyet karburátor táplál. Két kipufogó-leömlő, bennük egy-egy katalizátor, hogy megfeleljen az Euro III. környezetvédelmi előírásainak. A kapcsolók elrendezése, mérete teljesen passzol a mai japán gépekéhez, anyaguk azonban egyértelművé teszi az olcsóságra való törekvést. Jópofa viszont, hogy az egyik oldalon pirosak-, míg a másikon kékek a kezelőszervek. A modern motorokhoz szokott szemnek meglepő a lámpakapcsoló, amely lehetővé teszi a tompított nélküli haladást is, de állítólag ezzel együtt megfelel minden Uniós előírásnak a masina. A mérleg másik serpenyőjében ott van az elöl-hátul tárcsás fékrendszer, amelynek tortáján csak hab a mindenütt fémcsöves megoldás is. De meg kell említenünk az igényes felfüggesztést, amely hátul központi rugóstaggal rendelkezik. Vagy például a nagyon fullos műszeregységet, amelyen a fordulatszámmérő mellett üzemanyag-szint jelző és fokozatkijelző (!!!) is helyet kapott. Az első benyomás tehát tud nagyon pozitív is lenni. Ideje hát a nyeregbe pattanni!
A következő oldalon nyeregbe pattanunk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
nem tudtam megnézni, kb 3 percnél megáll a videó nálam, lehet hogy beszéltetetk róla, a műszaki adatoknál nem láttam, teljesítmény, nyomaték mennyi?
Szerepel a műszaki adatoknál, a teljesítmény 18 lóerő. A hozzá tartozó fordulat nem ismert, illetve sajnos a nyomatékot sem tudjuk.
Vajon vannak hozzá kiegészítők? Doboz stb.
A tankja műanyag vagy fém?
– köszönöm
Lehet hogy amúgy jó meg minden de első ránézésre be nem engedném a garázsomba…sokadikra se.
Mondjuk látszik próbálkoztak összehordtak innen onnan valami mai formát de…
Mintha ráburult volna a matt festék..
@Helmet – szerinten nem olyan vészes, sőt 880ért újonnan garival egész jó.
Gondoljatok bele, hogy mennyiért fognak ezen használtan elkelni.
Most nagyon sz@r az anyagi helyzetem, ha most kéne járművet vennem (igen közlekedési eszközt) akkor ezt választanám. Autom jelenleg sincsen nem is szeretem az autókat vezetni, nem egy nagy élmény még anyám is tudja vezetni:). Ezzel viszont élvezetesebb a közlekedés és occó fenntartani. Mivel az alkatrészei Kínaiak ezért az sem drága hozzá. A hűvös nyírkos időkbe szerintem jó 1 ilyen.
A fék majd 2-300 km. után jobb lesz.
És ha veszek hozzá egy állítható hátsó rugóstagot, akkor sem drága.
Bár a fogyasztás azért döntő tényező lehet.
Azonban a porlasztó nem a hosszú katalizátor élettartamot vetíti előre.
Még szerencse, hogy Magyarországon nincs emisszió mérés a műszaki vizsgán.
Ezzel együtt is kéne. Az egyszerű technikának hála mindent meg lehet rajta oldani egy nagyon egyszerű szerszámkészlettel a semmi közepén.
Egy dolog zavar, mi miért nem tudunk ilyet gyártani? Semmi csoda nincs benne. Egyébként szerintem 880-ért nem fog menni. Rákerestem a használtautón, 2005 utáni 250 cm3 fölötti 750-900k között több mint 300 találat van. SV650-ek, ER5 GS500-ak banditok rogyásig, DRZ400 XT660 és még sorolhatnám, bármelyik inkább mint ez. Még használtan is.
Kizárólag a kinézetével van bajom.
Ez a kategória ennyit tud, teljesen jó, meg ugye nincs benne sok kilóméter. új széria ahogy írtátok is, én ezt elhiszem.
Mondjuk nekem nem tényező mert csak a fogyasztás, alacsony költségek miatt nem vennék motort. (jelenleg)
Olcsónak olcsó, de szerintem még nálunk is inkább adnak a “bevált” márkáknak esélyt a használt piacon, hasonló árfekvéssel.
Bár a gép nem rossz,de nálunk(is) szerintem esélytelen.
Aki ennyi pénzt szán egy 250-es gépre inkább vesz egy alig használt YBR-t vagy CBF-et.
Jó ez ennyiért.
Nocsak milyen sisakja van valakinek…
lengyel oldalakon az ismertető szerint, a 18 paci 7500-nál “szabadul el”.
A műszerfal azért elég komplex, a fokozatkijelző tényleg korrekt. Nem is értem, miért a lengyeleknél ennyire alap, illetve miért számít ez annyira extrának, néha baromi jól jönne.
Ha jól emlékszem, most jött ki valami 50-es Romet robesz váltóval, még azon is van kijelző.
Amúgy elég szépen lépdelnek evvel a márkával a lengyelek felfele, nálunk a pannóniával mi is a helyzet?………vagy az MZ kínai-klón próbálkozásával?
Visszanézve a kinálatot, hiába jött a válságosdi, mégis fejlődést mutatnak és igyekezetet, szimptaikusak.
Nitrobi, a tank fémből készült.
Teljesen jó a vas. Ennyi pénzért nem akarhatjuk az eget. Csak az húzza a hajam, hogy nem állítható a lengéscsillapító.De ahogyan Eko is mondja, bele kell tenni. Városban A pontból B pontba való cikázáshoz nagyszerű az ár/érték arány. De azért tényleg elgondolkodtató, hogy nem e jobb inkább egy használt Cb 250 pl. vagy más “rizs” vas.
Zizi wazz, elszaladt a bogár? Nemá!
Szerintem nagyon jó!
Messziről kapásból rávágnám hogy egy milyen frankó Kawasaki.
Nekem bejön.
Viszont hátulra minek a dupla dugattyús fék? ócsó kínai cucc, ez volt raktáron.
Inkább ez, mint egy 125-ös, ha már rendszámost kell venni.
Lehet hogy használtba van sokkal jobb paraméterű, de erre legalább 4 évig nem kell semmit költeni.
Engem csak az aggaszt hogy Mackó eléggé nagydarab mégis szerinte kemény a rugózás…
– Tényleg emlékeztet egy nagy Kawára, főleg a tank oldalán a műanyag idom…lélekben biztos egy vérből valók:)
– Súly : én is 110 kg fölött vagyok és tudom, mennyit számít a hosszútávú komfortérzetemnek a rugózás milyensége (pl.: ESA, márkát nem írok:)).
– Nekem a tükrök kifejezetten tetszenek! A száruk is és maga a tükörtest is. Igen tetszetősen formatervezett. Ahogy nézem a formáját, még látni is bennük hátrafelé…egykor volt nekem egy DL1000-es túraendúróm, kinézetre iszonyat rémes tükrökkel. De az egyik legjobb volt (funkcióját tekintve!), amivel azóta dolgom volt. A titok nyitja az volt, hogy ALUL (is) volt egy ív a tükörben és ez hihetetlen sokat számított a hátrafelé látásban…nem is tudom, talán más motorokon azóta sem láttam ezt a megoldást.
Hehe!
Aszongya “márkát nem írok” .
Tippelni lehet?
“Nocsak milyen sisakja van valakinek… “
Valami onrud, vagy onyroad, vagy milyen oldalon találtam rá, már nem emlékszem. 🙂
“Zizi wazz, elszaladt a bogár? Nemá!”
Benne van a fejemben folyamatosan. Ott a sisak alatt. Én látom állandóan. zzzzzzzzzz 🙂
a tesztről!már régóta szeretném megirni és most rajta!nagyon tetszenek és a hazai motoros honlapokhoz mérten egyediek.mozgolódó kép és hangok.ennyi.minden tesztet végignéztem mióta regisztráltam.a legjobban az emlitett műfalyt(j?)Ti gyártjátok.(azért a motorhang kimaradt a yamaha 1200teszten).nagyon nagyon jó a lapotok!!!jó hétvégét!magyarimi
Köszönjük, jól esik.
Ugyanilyen műszerfal van a Kawa z750-en.
Méghogy nem design-os?
az előbb néztem az egyik Honda kereskedőnél 1.150.000-ért adnak egy új 0km-es VTR250-et! Én inkább kiadnék plusz 300.000-et érte, -és akkor van egy 30LE (nem csak 18) HONDA!!! -motorom befecskendezéssel, fullos technkiával! (mielőtt valaki kötekedne a 300.000- különbség üzembe helyezve értendő) -de sztem sokan vannak akik inkább egy 3-4-5.000km-t futott YBR-t választanának 880.000-ért…
Sajna a mai világban nem mindenki engedheti meg magának a több milliós vasakat,főleg ha nem csak hétvégi;hobby mocizásra használja.Elismerem,hogy a neves gyártók kicsivel többet nyújtanak nem kicsivel több pénzért. DE!!!!!!!!!!!!
Ha valami történik az igen márkás biciklivel (nem balesetre gondolok) csak valamilyen meghibásodásra akkor ingünk gatyánk rámehet.Volt már sokfajta mocim de majd minden márkánál teli volt a f…om az alkatrészárakkal ami köszönő viszonyban sincs a magyar fizuvalPedig még csak nem is a legrosszabbul keresők csoportjába tartozom.Bár ha valmely manager lennék havi min 300 nettóért akkor most nem írnám ezt.Eddig talán a neves gyártók közül a Suzuki GS 500-as volt amire azt mondtam,hogy annyira nem is fáj.Most egy 500-as Piaggio X9 500-ast hajtok de a macskazabálók is mindent az arany árában adnak.Már sajnálom,hogy eladtam a szaladgálós robimat (Keeway Focus 125) mert akárkik akármennyire herótozzák a China-technikát 1,5év 18600km alatt semmi gondom nem volt vele.Mindezt nyélen a 90 kg-mal.Igaz nem ment úgy mint egy Aprilia;Piaggio;Derbi…..stb de ha kellett hozzá valami a cucc az 1/10-ébe került hozzá.Voltam én is a párommal megnézni a Romet-et és elég meggyőző volt.A blokkot áll.Kínából viszik Lengyelbe a gyárba ebből következtetem,hogy alkatrész árban sincsenek elszállva.És aki valóban mindennap használja és1 évben beletesz mondjuk 20-25 ezret és nincs top manageri fizetése annak szerintem ez kiváló alternatíva.Kicsi ráfordítással mondjuk még ki lehet csiholni belőle 5-6LE-öt és akkor már tűrhető.íami nem mellékes,azt mondta a forgalmazó amikor beszélgettünk vele az alkatrészárakról,hogy a komplett blokk kerül 160 ezerbe.Na szerintem ez a nem mindegy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!