Az Aprilia 2008 tavaszán adta ki a 750-es, Dorsoduro nevű hipermotóját. Viszonylag hamar, még ugyanazon év októberében hallhattunk először a „felfújt”, 1200-es változat terveiről. Vajon csak a fejlesztés tartott eddig, vagy az Aprilia többi modelljének, az RSV4 Factorynak, az RSV4R-nek, illetve a V4-es Tuononak a fejlesztése vitte el a pénzt? Akárhogy is van, úgy tűnik végre itt az 1200-es V2-es.
Azt egyelőre nem tudni, hogy szándékos kiszivárogtatásról van-e szó, vagy csupán hiba csúszott a gépezetbe, de a új, 1197 köbcentiméteres, V2-es blokkal szerelt élménygyáros masina kézikönyveire utaló hivatkozások kerültek ki az Aprilia honlapjára. A masina fizikai méreteiben kicsit nagyobb a jelenlegi 750-es modellnél. A nagyobb blokk befogadása miatt a vázat megerősítették, a tengelytáv mintegy 2 centiméterrel hosszabb, a tank 4 literes bővítésével annak űrtartalma 16 literre nőtt. A villaszög 1,3°-kal növekedett (így 27,3°-os), ez pedig 10 milliméterrel hosszabb, 118-as utánfutást eredményezett. A futómű aktív elemei teljes állíthatóságú USD teleszkópokból és hátsó rugóstagból állnak. Az erőforrás a jelek szerint igencsak pörgős lesz, a 106 milliméteres furathoz 67,8 milliméteres löket társul. Az új masina saját tömege 212 kg, ami szintén magasabb a 750-es 186 kg-os száraz tömegénél. A hírek szerint két változat készül, egy hagyományos, ABS nélküli, illetve egy ABS-szel szerelt motort várhatunk – az ABS-es modell ma még ritkaság számba menő kikapcsolható blokkolásgátlóval fog rendelkezni. A kézikönyvben kipörgésgátlóra való utalás nem található. A motor várhatóan november elején, az EICMA-n fog debütálni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A kikapcsolható ABS az Apriliánál nem először jelenik meg, az előző nagyendúrójuk a Caponord ETV1000 a 2005-ös modellfrissítéstől rendelkezett ezzel az opcióval, ami terepen motorozásnál mondhatni elengedhetetlen.
TeeJay szerintem a kategóriára gondolt, ott (sajnos) nem általános ez az opció.
Az elengedhetetlenségével egyetértek!
Caponord, GS endurók.
Másrészt tessék olvasni: “ritkaság számba menő”. Nem “egyedülálló”, vagy “máshol nem megtalálható”.
Akkor jön a shiver is? ezek ugye tesok a shiver és a durci. eddig legalább is azok voltak
Arról egyelőre nincs szó. Bár tény, hogy gazdaságosabb volna egy blokkot több mociban is felhasználni, de nem tudom, hogy a Touno mellett ennek van-e racionalitása.