Be kell vallanom, az alapötlet nem is a sajátom. 2008 őszén megjelent a Motorozz.hu oldalon egy túra, amely Magyarország körbemotorozását tűzte ki célul. Mivel részt vettem már számos 24 órás túraversenyen, elkezdtem gondolkodni: mi lenne, ha valamilyen módon összekombinálnánk a közúti versengések és a fenti ötlet lényegét valami olyasfélébe, amilyen még soha nem volt. Ötlet ötletet követett, és lassan megszületett a részletes terv: a mintegy 2000 kilométeres utat tegyük meg 48, de legfeljebb 60 óra alatt. Utóbbi már kényelmes utazásnak minősíthető, mégis olyan feladatot jelent, amelyet a legtöbb motoros soha nem vállal be magától vagy magában.
Számos, útvonaltervező programok előtt töltött éjszakai óra alatt összeállt a körülbelüli útvonal. A jelentkezők száma már ekkor – még 2008-at írtunk – messze felülmúlta előzetes várakozásaimat. A magam részéről ugyanis 30-40 résztvevőre számítottam, ezzel szemben a túrára hamarosan közel száz motoros jelentkezett. Ennyi érdeklődővel szemben már komoly felelősség terheli a szervezőt, így az idei motoros szezon beköszöntével nekiláttam a teljes útvonal bejárásának. Persze az első etapot még -1,5 fokos reggeli hőmérséklet mellett ellenőriztük le…
A május 8-10 közé időzített erőpróba előtt sikerült is befejezni a bejárást. Számomra ez is egy remek motoros időszak volt, hiszen ekkorra több mint 3500 kilométert tettem meg a 48 órás érdekében. Összeállt az itiner is, és megszületett a végleges túrakiírás.
Közben természetesen az útvonalbejáráson kívül is zajlottak az előkészületek, amiben mindenki igyekezett segíteni. Takács Zoli barátomtól például egy nagyon szép grafikát kaptam, amely végül visszaköszönt az emlékpólókon. Merthogy szerettem volna emlékezetessé tenni minden résztvevő számára a motorozást: emlékpóló és emlékplakett készült, amelyeket – tekintettel arra, hogy nem egy csapatban indultunk és érkeztünk célba – egy közös ebéd keretében kaptak meg a résztvevők.
A lelkesedés az erőpróba iránt annyira nem csökkent, hogy az indulás előtti napokig 111 motoros véglegesítette részvételi szándékát. Ők néhány nappal az indulás előtt mind megkapták az itt is mellékelt itinert, hogy megtervezhessék saját útjukat. Május második péntekjén reggel pedig mindannyian nekivágtunk!
Mint az elején említettem, jelenlegi írásom elsődleges célja – amellett, hogy nyilvánosságra hozzam a sokak által kért itinert – a túra néhány érdekes sarokszámának ismertetése. Lássuk hát!
Jelentkezések száma: 111 motor
Értékelt résztvevők száma: 89 motor
Teljes kört motorozók száma: 85 motor
Összes megtett távolság: 185.437 kilométer
(Legnagyobb mért kör 2.305, legkisebb mért kör 2018 kilométer)
Összes felhasznált üzemanyag: 9.596 liter ólommentes benzin
(Legnagyobb üzemanyag-mennyiség 176, a legkisebb 64 liter)
Átlagfogyasztás: 5,17 l/100 km
(Legnagyobb 8,24 l/100 km, a legkisebb 3,01 l/100 km)
Átlagos időszükséglet: 54 óra, a legrövidebb idő azonban 40 óra volt!
48 órán belül teljesítő motorok száma: 15
A teljes távot saját motorral teljesítő HÖLGYEK száma: 5 (erre a számra lehetünk talán a leginkább büszkék!)
Utasként körbemotorozó hölgyek száma: 9 (az ő teljesítményük is minden tiszteletet megérdemel!)
Első kép: napfelkelte az Alföldön. Második kép: naplemente az Őrségben. Mindez ugyanazon a napon, közben mintegy 800 kilométert motorozva…
fotó: Tóth Attila
A túrát követő hét vasárnapján, május 17-én aki csak tudott (sok-sok vidéki résztvevő is) eljött Budaörsre, Teri Néni Éttermébe, hogy végre minél többen találkozhassunk egymással és beszélgethessünk egy jót. A résztvevők mind megkapták emlékpólóikat (azoknak, akik ide nem tudtak eljönni, még sajnos kicsit várni kell a postázásra), valamint az emléklapokat, amelyek igazolják, hogy tulajdonosuk körbemotorozta Magyarország határvonalát egyetlen hétvégén.
Sokan csak itt találkoztak olyan motoros társaikkal, akikkel a Motorozz.hu oldalon már sokat csevegtek, sőt ugyanazon az útvonalon motoroztak több mint kétezer kilométert. Az ebédet követően még hosszasan csevegtek és cseréltek eszmét a parkolóban, ahova a többség motorral is érkezett. Biztos vagyok benne, hogy új barátságok is szövődtek, és a résztvevők közül többen fognak együtt motoros túrákra indulni a jövőben. Voltak, akik itt döntötték el: annyira tetszett nekik a 48 órás megmérettetés, hogy a BMW MTM 24 órás túraversenyén is próbára teszik magukat.
Jómagam pedig annyi szeretetet, elismerést kaptam ezen az egyetlen napon – többek között a bal oldali képen látható kupát, hogy örökké emlékezzek erre a csodálatos májusi hétvégére és a rengeteg remek motoros barátomra -, hogy most már biztos vagyok benne: legkésőbb egy év múlva újból elmegyünk valahova egy 48 órás motorozásra. Nagy valószínűséggel meglátogatjuk Magyarország legszebb várait…
A közeljövőben több résztvevő személyes élménybeszámolóját tervezzük megjelentetni oldalunkon, hiszen bizonyosan mindenki teljesen másképp élte meg ugyanazt a hétvégi körutat.