Sokan szeretnék megvalósítani az álmaikat. 1967-ben Burt Munro így is tett. Az álma volt, hogy Új-Zélandról Amerikába vigye motorját. Pontosabban a sebesség megszállottjainak Mekkájába, azaz Bonneville-be, a kiszáradt tó sós medrébe. Itt a felszíni adottságoknak köszönhetően tükörsima felületen állíthatnak fel szárazföldi sebességi rekordokat a megszállottak. Burt az 1920-ban vásárolt Indian Scout Streamline-ját 1926-ban kezdte átépíteni, majd 41 év kitartó munka és kilenc kísérlet után történelmet írt Bonneville-ban. Megdöntötte az 1’000 köbcentiméter alatti motorkerékpárok sebességi világrekordját: 184,087 mérfölddel (296,195 kilométer/órával) száguldott végig a hatalmas sós síkságon. Álmát soha nem adta fel: számos sebességi rekord fűződik a nevéhez. Van köztük olyan is, ami a mai napig fennáll.
Az évforduló megünneplésére az Indian Motorcycles bejelentette, hogy megismétlik Munro történelmi futamát. Ehhez helyszínként nem mást, mint a Bonneville tó sós síkságát választották. A futamot augusztus 13-án rendezik meg, és az elsődleges cél egyelőre nem egy újabb világrekord felállítása. Sokkal inkább az, hogy tisztelegjenek Burt története előtt. Ezt a történetet dolgozza fel a motorosok körében kultikusnak számító, 2005-ben megjelent “A leggyorsabb Indián” című film, Anthony Hopkins főszereplésével.
A rekord megismétléséhez egy modern Indian Scout-ot használnak, amit Burt testvérének unokája, az új-zélandi utcai versenyző Lee Munro nyergel majd meg. A motort munkaidő után, szabadidejükben készítették el az Indian cégnél. A hét főből álló mérnöki csapat nyolc hónapon keresztül dolgozott rajta. A tényleges formatervezést Gary Gray kivitelezte, aki az Indian termékfejlesztésért felelős alelnöke. Ahhoz, hogy a lehető leggyorsabb motort építsék meg, ugyanannak a három kritériumnak próbáltak megfelelni, amiknek Burt is annak idején: növelni a lóerőt, csökkenteni a súlyt és javítani az aerodinamikán.
“A nagy-nagybátyám, Burt hatalmas hatással volt a versenyzői karrieremre, így a sebesség iránti éhség része a DNS-emnek.”- mondta Lee Munro – “Amit az Indian Motorcycles tesz, az fantasztikus! Nem is lehetnék büszkébb semmire, mint hogy a partnerük lehetek, és vezethetem a saját Scout-omat Bonneville-ben. Tisztelegve ezzel Burt rekordja előtt, aminek idén lesz az 50. évfordulója.”
Lee-ben tisztán láthatóan megvan ugyanaz a sebesség iránti szenvedély, ami a legendássá vált Burtben is megvolt. Ő az egyetlen a családban, aki Burt nyomdokaiba lépett, és ez lesz az első kísérlete, amelyet végrehajt a sós síkságon. A gyorsasági sportban azonban már több versenyen is részt vett. Downhill bringásként kezdte, és második helyen végzett az Új-Zélandi Nemzeti Bajnokságon. Sikereket ért el az utcai motorversenyzésben Új-Zélandon, továbbá részt akar venni a Man-szigeteki TT-n is. A Methveni Utcai Versenyen pedig a klasszikus motorok kategóriáját nyerte meg egy 1941-es Indian nyergében!
Gray és Lee azt mondják: függetlenül attól, hogy mi történik az idei szezonban, évről évre meg szeretnék tartani ezt az eseményt Burt emlékére. Ha ez tényleg így lesz, akkor megeshet, hogy a világ következő leggyorsabb Indiánját láthatjuk majd.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »