Csillag születik

Teszt: Honda PCX 125
2010. június 21., hétfő - dani

Két tekintetben is újdonság a Honda PCX robogó. Egyfelől Stop and Go funkciója van, másfelől ez az első robogó az életemben, amivel csak úgy elmentem motorozni egy kicsit...

Hirdetés


Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (26 hozzászólás)

Xebulon -

Utálom az integrált hátsóféket. Ha csúsztatni akarom akkor a hátsó kereket, akkor az blokkoljon meg, de nehogy már az első kerék csúszon meg. Az első amit kikötnék, hogy a hátsó fék fékezze az elsőt is. Fordítva működhet, azaz az első fék fékezheti a hátsót, bár ott sem szeretném, hogy egy erősebb fékezésnél felálló motor blokkoló hátsó kereke miatt csúszkálni kezdjen. A Hondánál elhiszem, hogy ezt jól megoldották…


dani -

 Xebulon, hát egyet tudok veled érteni. 

Valamiért robogóknál ellenállhatatlan indíttatásom van, hogy farolgassak velük. A PCX-el párszor majdnem arcra estem a kísérletekben, míg rájöttem, hogy nem csak a hátsót fékezem, ráadásul leblokkolni sem annyira könnyű emiatt. 🙂


Motoros -

Szerinted egy 189cm-es embernek kényelmes lehet? Nem vagyok nagydarab, csak magas. A sportrobogóknál az a bajom, hogy a lábam a nyakamban érzem és beleér az oldalra kifordított kormányba. Ennél látom lehet állítani a kormány dőlésszögén,ez tetszik, de a lábtér és az ülőfelület közti táv itt is kicsinek látszik. A márkakereskedésben még nincs ilyen motor, hogy ráülhessek. Ja, és a motor teljesítménye az adatlap szerint kisebb, mint mondjuk az SH125, vagy a PS125-nek, ez érezhető?

A forma tetszik, jó nagy raktere van, már a doboz nem is kellene rá nekem(amúgy sem szépek),2féle támasz van rajta, és az ár is 700 körül lenne névre írva, ami mind megfelelne , csak a lábnak szánt méretek nálam nagyon számítanak.

Ha másvalaki is tud ezirányban segíteni, megköszönöm!

 


dani -

 Szia!

Én 176 vagyok. Téged valószínűleg zavarni fog az a púp, ami miatt nem tudsz hátrafelé helyet nyerni. (Azt a púpot egyébként baromira nem értem, és egyre többen csinálják…)

Szerintem az erejével nincs gond, elindul jól, és 100 fölött megy.

Megpróbálok intézni valamit, hogy hol tudnál egyet kipróbálni, az lenne a legjobb.


Motoros -

Próba Debrecen,Miskolc,Nyíregyháza közül lenne jó, v július elején Bp is. Előre is köszi! A púppal nem lehet kezdeni semmit, mondjuk leszerelni úgy, hogy ne legyen csúnya és kényelmetlen? Sokszor panaszkodnak a kis emberek, mert nem érik fel a nagyobb motorokat és kénytelenek kisebbet választani méretben(nem teljesítményben). Nekem még a 400-as Burgman is kicsi lábtér tekintetben, de városban nem kell akkora dög.


dani -

 Van egy cég, akik ülésátalakításokkal/gyártással foglalkoznak. Ők biztos meg tudják csinálni szerintem. Maci, írd be a nevüket légyszi!

De előbb próbáld ki.



Macko -

Elnézést, tegnap este levert a fáradtság, nem voltam gépközelben.

Amikor Dani átvette a motort, ott voltam, de nem ültem fel rá. Ma megpróbálok beugrani a Honda Hungaryhez, ez kört megyek az udvaron (ha ott a motor), és az “elfér-e a láb” kérdés eldől.

Az üléseket átalakító cég valóban a Motorkarpit.hu, de mások is foglalkoznak ilyesmivel.


Motoros -

Mackó, ha ráülsz, légyszíves képet is feltölteni, ha lehetséges, köszi!


dani -

 Szia Motoros!

Egyeztettem a Honda Hungaryval, ki tudod próbálni. Küldtem neked egy levelet a regisztrációkor használt email címre.

Remélem összejön.

Üdv


Macko -

Akkor én nem is megyek…


Motoros -

Köszi Dani, felhívom az e-mailben megadott értékesítőt!

Macko! Azért egy képet szívesen vettem volna, az már sokmindent elárulna, főleg ha leírnád a tapasztalatod is.


Macko -

Oké, holnap ezt meg tudom ejteni, ha bent van a motor Budaörsön.


Motoros -

POMPÁS!


Motoros -

Sikerült a PCX méret teszt? Esetleg fotó van róla? Ha igen az e-mail-emre elküldhetnéd!


Motoros -

Hétfőn kipróbáltam, és ma már át is vettem a fekete PCX-et.  Nagyon tetszik és iszonyatosan jól lehet vele kanyarodni, szűk kanyarban is. Az ülés határeset, télen szerintem átszabatom, addig így marad. Köszi a közbenjárást!


dani -

 Nagyon szívesen, örülök, hogy összejött.

Használd sokáig egészséggel!


Bundi -

Sziasztok!

Nagyon tetszett a teszt, kacsingatok egy olcsó üzemeltetésű motorocska irányában. Elsősorban Kecskeméten és a környező városokban használnám a kisfiammal (7 éves) a hátam mögött, éppen fertőzöm a motorozás szeretetével.

Kérdésem az lenne, hogy mivel én egy elég súlyos személyiség vagyok (115 kg.) békés poroszkálásra elég a PCX teljesítménye? 80 km/órás utazót értek a békés poroszkálás alatt.

Rendelkezem egy öreg Yamaha XJ650 Police motorkerékpárral a nagyobb túrákra, ezért is gondolkodom a 125 cc kategóriában.

Motoros, ha van kedved írnál a PCX nyergében szerzett tapasztalataidról? Köszönöm előre is a segítséget!

 

 

 


dani -

 Bundi, a tömeged  kevéssé befolyásolja a végsebességet, inkább a gyorsulásból veszít a gép. Tehát 80-at simán megy veled. 

Ha nagy darab vagy, ki kell próbálni, hogy hogyan férsz el rajta.

 


Bundi -

Szia dani 🙂

Köszönöm a gyors választ! Magasságilag nincs gond, 176 cm. vagyok, a szélességemmel van csak problémám 🙂

A gyorsulás sem izgat már annyira, gondolom azért az autók átlagát még alattam is bírja? Fontos, hogy legyen olcsó az üzemeltetés, és ha a 80 km/órával “kivisz a világból” az nekem már tökéletes.

 


dani -

 Akkor érdemes tenned vele egy próbát. Ha kell, valószínűleg tudunk segíteni ebben. 


Bundi -

Köszönöm előre is, egyelőre várom, hogy a ceglédi kereskedés értesítsen, mert részükről az ígéret már meg van 🙂


Motoros -

Még szerencse, hogy ránéztem, mert elég régi cikk és nem igazán írkáltak egy ideje hozzá! Szóval a motor városban az eddig általam vezetett robogók között a legjobb, fordulékony, gyorsulása alattam(90kg +- 1-2) bőven elegendő.

Én a 189 cm-emmel éppen elférek rajta, a kis púp tényleg felesleges, azt télen szeretném orvosolni, de  a te magasságoddal biztos nem zavaró. A fogyasztása (2xmértem)  2,25 és 2,15-re jött ki úgy, hogy nem igazán használom a leállító funkciót a bejáratás alatt, csak a haveroknak kell bemutatni a “produkciót”.

A 7 éves fiam(leér a lába a lábtartóra) vittem egy ~35km-es kört és élvezte.

Ajánlom nagyon, teljesen elégedett vagyok vele, amire akarod használni, arra tökéletes!

És még annyit, hogy az éves biztosítása 3300Ft!!!


Bundi -

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen a segítségeteket és a tapasztalatok leírását, akkor most fogom magam és felhívom a ceglédi márkakereskedést 🙂

Lehet, hogy ez a moci a 7 évesek kezdő paripája lesz? :))

 


Motoros -

Imádni fogja a fiad!


Momcsi -

 

En hajtottam egy iyen mocit parezer kilometerig.

 

2 személlyel volt olyan amikor 300 km is mentem vele.

csak tankolni es kavezni alltunk meg .

Semmi gond nem volt sohasem.

jó kis moci !!


Előző bejegyzés

A tökély maga

2010. június 18., péntek
Tulajdonosi teszt

Következő bejegyzés

24 óra a keleti pokolban

2010. június 22., kedd
Túraverseny

Ezeket olvastad már?

Motorozási technikák sorozat, 3. rész: a lassú haladás

2018. december 09., vasárnap

A sorozat harmadik részében végre elindulunk, a cél pedig a lassú haladás helyes módszerének elsajátítása. Mert ez lesz az alapja a gyorsnak is!

Elolvasom »
Motorozási technikák

Legyél szörnyen stílusos: íme a 2019-es Alpinestars Monster kollekció

2018. december 07., péntek

Amennyiben megjelenésedben a legnagyobbakhoz akarsz hasonlítani, ám utcára való ruhákat keresel, az Alpinestars Monster cuccai neked valók!

Elolvasom »
Termékbemutató és menetpróba

Motorozási technikák sorozat, 2. rész: a helyes üléspozíció

2018. december 04., kedd

Sok baleset oka kizárólag a motoros helytelen pozíciója. A Motorozási technikák sorozat második epizódjának témája tehát a helyes testtartás.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Japán kapitulációja: BMW F750GS teszt

2018. november 30., péntek

A BMW F750GS ára csak addig rémisztő, amíg nem kezdjük el összeszámolni a ráaggatott extrákat. Ilyet a japánok nem tudnak!

Elolvasom »
Aranka

Hirdetés