Az elmúlt évtizedekben – és napjainkban is – Európa nagy részén a motorkerékpár inkább hobbi-, mintsem közlekedési eszköz. Természetesen a délebbre eső országokban azért a lakosság komolyabb része használ motorizált kétkerekűeket a mindennapi élethez. Azonban még ők sincsenek a fasorban sem azon távol-keleti országokhoz képest, amelyekben a helyváltoztatás elsődleges eszköze a kis köbcentis motor és moped. Ott százmilliók számára a mobilitást az olyan kismotorok jelentik, mint tesztalanyunk. Ugyanakkor mifelénk szinte különlegesség az a sziluett, amely az ottani utcaképet kvázi meghatározza. Éppen ezért árát és tudását tekintve az új Malaguti Spectre GP 125 egy igazi aduász lehet Magyarországon is. Lássuk, miért.
Egy szó mint száz: pont azt nyújtja, ami a normális városi közlekedéshez kell. Mármint azoknak, akik hajlandóak lemondani a robogók automata váltójáról és egy-két egyéb előnyéről (mint tárolóhelyek és időjárás elleni védelem). Cserébe mind a beszerzéskor, mind a fenntartás során jelentős összegeket spórolhatnak meg. Mindez pedig feljogosítja a Spectre GP 125 típust arra, hogy igen szép reményeket tápláljon a hazai utcakép megváltoztatása terén.
Az egy hengeres, nyolcadliteres blokk léghűtéses – és minden másban is szó szerint szögegyszerű. A teljesítmény és a nyomaték is visszafogott – éppen ezek biztosítják, hogy fogyasztása is csekély legyen és hosszú ideig lehessen hűséges és megbízható társunk a nagyvárosi élet során.
Bármilyen fura, a szintén végtelenül egyszerű rugózás meglepetésszerűen jól teszi a dolgát. Nem volt nagy művészet, de magyar fővárosi szemmel is igazi trágya minőségű aszfaltokon is kipróbáltuk, és elképesztően jól működött. Nyilvánvaló, hogy a Spectre nem egy sportos kanyarodásra tervezett motor, közlekedni azonban maga a tökély.
Mindenféle elektronikát nélkülöz a két szimpla tárcsából álló fékrendszer. A rendkívül könnyű 125-öst azonban így is magabiztosan megállíthatjuk vele. A CBS pedig hatékonyan segít a váratlan blokkolások esélyének csökkentésében.
A jármű külméretei nagyon aprócskák – éppen ezért meglepő, mennyire kényelmes az üléspozíció még egy megtermett magyar férfiember számára is. Persze az egyszerűség a felszereltségben is megmutatkozik, legalábbis a felesleges sallangok és szemfényvesztések sehol nincsenek. Van viszont egy – a maga egyszerűségében – mégis abszolút modern és jól használható motor. Mert ami Távol-Keleten százmillióknak jó, az miért ne felelne meg nekünk is? Legalábbis ha ésszerűen gondolkozunk.
Az ésszerű gondolkozásnak pedig meghatározó pillére a bekerülési- és fenntartási költségek szintje. Amely elképesztően alacsony. Alig van egymillió felett a vételár (új, nullkilométeres motor!), csekély a fogyasztás, és a drága alkatrészek veszélye sem fenyeget majd a jövőben sem. Úgyhogy még sok hasonló motor kellene Magyarországra is, mint amilyen a Malaguti Spectre GP 125!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »