Egy gyors ismerkedésre volt már lehetőségem a két újdonsággal, akkor egyetlen nap során mehettem egy keveset a C650GT-vel és a C600Sporttal is. A jóból azonban soha nem elég, ráadásul a július végi menetpróba tényleg nem adott alkalmat a motorokkal való mélyebb barátság megkötésére. Az alapos vallatáshoz egyenként hoztuk el a két nagyrobogót. Mivel a C650GT tesztje éppen a Bike Maraton hétvégéjére esett, sikerült részben hazánk, részben Ausztria útjain, nagyrészt két személlyel és csomagokkal közel 1’200 kilométert belegyűrni a nevében is utazásra termett járműbe. Kiderült hát, mennyire alkalmas nagyvárosi- és azon kívüli motorozásra, illetve hogy milyen társ is a hétköznapokban.
A robogók fő vadászterülete elvileg a zsúfolt nagyvárosok belvilága, hiszen a fokozatmentes automata erőátvitel nyújtotta kényelem talán itt érvényesül leginkább. Persze tudom én, hogy amikor tényleg bedugul a forgalom, egy legfeljebb 300-as robesz lesz az igazi jóbarátunk, és nem egy negyed tonnánál is jóval nehezebb, közel 1’600 milliméter tengelytávolságú bálna. Ezzel együtt az eladásra kerülő GT-k biztosan sok kilométert fognak megtenni lakott területen, így lényeges szempont az itt mutatott viselkedése.
Valamikor volt egy Piaggio X9 500-asom, amiben azt utáltam a legjobban, hogy az egy henger minden elinduláskor buta rázkódással és jelentős késéssel indította meg a szintén nem csekély tömeget. Ez pedig a kocsik között lavírozva nem éppen felemelő érzés. A mai óriásrobogók között szerencsére elterjedt a kéthengeres kialakítás, így ez a zavaró viselkedés a múlt homályába veszett. Ilyen a C650GT is: a gázmarkolattól érkező utasításra nagyon készségesen indul meg. Teszi ezt utassal is – itt a dinamika nyilván csökken, azonban a kiszámítható és jóindulatú viselkedés megmarad.
Természetesen tekintettel kell lenni a jármű méreteire. Nem tudunk elsurranni minden autók között nyíló résben, hiszen az idomzat szélessége eléggé tekintélyes. Ki kell várni, ameddig elég széles helyünk lesz – ott már akkor is magabiztosan át lehet fűzni a testes BMW robogót. A gázt folyamatosan rajta tartva és hátsó fékkel (vagyis bal kezünkkel) lassítva a GT-t egészen kis sebességnél is stabilan lehet manőverezni vele. Ehhez persze nagy segítség a hosszú tengelytáv, amely a fordulékonyságot ugyan rontja, az egyenesfutást azonban annál nagyobb mértékben javítja.
Mindenképpen kell néhány szót ejteni a futóműről már ennél a fejezetnél, hiszen a magyarországi lakott területeket a legritkább esetben jellemzi a hibátlan aszfalt. Amikor pedig – főleg szűk helyeken furakodva egy nagytestű robogóval – egy úthiba kitérít az egyenesfutásunkból, az nagyon zavaró tud lenni.
Szerencsére a BMW C650GT futóműve a legteljesebb mértékben megfelel a márkáról kialakult képnek: a 15-ös (vagyis a nagymotorokénál azért számottevően kisebb) kerekek dacára szinte parádésnak nevezhető komforttal rendelkezik. A rugóutak pedig nem extra hosszúak, azonban mind az első teleszkópok, mind pedig a bal oldalon kívülről is felfedezhetően elhelyezett hátsó központi rugóstag remekül hangolt, így mind a gödröket, mind a keresztbordákat, mind pedig a hosszanti nyomvályúkat gyönyörűen kivasalja. Az egyetlen kicsit zavaró úthiba-típust talán a pozitív keresztbordák jelentik, amelyek mind a kezünket, mind a gerincünket megütik kissé. Utóbbit főleg akkor, ha elfelejtjük két személyesről visszaállítani a hátsó rugóstag előfeszítését (elég pepecselős mutatvány), és csak egyedül tartózkodunk a fedélzeten.
A keskeny résen pedig mindenképpen érdemes az utas fedélzetre vételekor (illetve a kétszemélyes üzemmód végeztével) módosítani az előfeszítést, ugyanis ha ezt elmulasztjuk, teljes terhelésnél bizony kóvályogni kezd az egész szerkezet – ami teljesen normális jelenség, lévén hogy alig hagyunk terhelést az első keréken. Autók között lavírozva pedig ez nem a legkellemesebb – merő lustaságból sikerült kipróbálnom. A minimalista gyári szerszámkészletben található körmös kulcsot tehát érdemes kézközelben tartani, ha gyakran veszünk felnőtt méretű utast a hátsó ülésre.
Elhagyjuk a lakott területeket, jönnek az országutak és a szerpentinek. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Műanyag:
http://www.motorinfo.hu/teszt/2012/09/05/teszt_bmw_c_600_sport_az_alien/
Tudom, olvastam. Csak arról tudok beszámolni, amit én tapasztaltam. Oncsik Zoli is rettenetesen panaszkodott, hogy micsoda gyatra anyagokból van a GT (ő konkrétan erről a motorról beszélt), én meg azt tudom mondani, hogy nagyon rossz, hiányos macskaköves burkolaton zötykölődve is teljes csendben van minden a gépen. Hogy Varga Gergőnek (aki remek motorversenyző) nem tetszett a tapintásuk, az meg az ő szíve joga… De neki az sem tetszett, hogy nem lehet kikapcsolni az ABS-t. Egy nagyrobogón.
A Kymco blokknak a motoron nyoma nincs. Tüzetesen átnéztük, sehol nem találtunk ilyen feliratot. Elhiszem, hogy ott bérmunkázzák az erőforrást (ahogy a G650-esekét a Loncinnál), de ebből fakadó negatívumot nem bírtam felfedezni.
Ahogy ezt a “gyenge minőségű műanyagok” szöveget sem nagyon lehet tetten érni amindennapi használatnál. Sőt – komolyan mondom – ez az első robogó az általam kipróbáltak közül, amelyiken a legrosszabb minőségű aszfalton sem zörgött semmi. De semmi.
Teszek egy kísérletet egy összehasonlításra, hátha összejön…
De jó!!!
Megint lehet BMW-t fikázni!!
Na! Akkor: A BMW az ott kezdődik,hogy R1200GS –ez az? Mert ha nem,akkor nem is BMW . .
Háááát.
Kymco blokk,BMW szinten igénytelen műanyagok és mindez arany áron.
Amúgy nem rossz,amíg mellé nem állítunk egy TMAX-ot.
Gondolom már alig vártad a cikket, hogy elsüthesd a Kymcos poénodat.
Lesz majd egy cikk a C600Sport-ról is, kérlek ott se feledkezz meg róla! 🙂
Már a magam részéröl jobban örülök egy saját tapasztalat útján alkotott véleménynek, nem az innen-onnan összeollózott marhaságok terjesztésének.
Ti nagyon el vagytok tévedve,én kifejezetten szeretem a BMW motorokat(épp a napokban segítettem egy barátomnak venni egyet).Sőt,egy R1200R az álmom.
De ez a robogó MÉLTATLAN a névhez és az árhoz.Ez az én véleményem.
De mentél már vele? Mert szerintem csak utána alkoss véleményt. Én legalábbis igyekszem addig semmilyen képet nem kialakítani egy motorról, ameddig ténylegesen ki nem próbáltam. Ha pedig kipróbálod, a hasonló (vele egy kategóriájú) nagyrobogókkal hasonlítsd össze.
Az ár pedig nagyon változó, mármint országonként. Például Romániában a T-Max és a 650-es Burgman is drágább, mint a C650GT. A sajátos magyar árképzés megkavarta.
Amúgy meg majd a piac fogja eldönteni, van-e ezzel a logóval és ennyiért létjogosultsága.
Ez a motor se nem több se nem kevesebb mint a versenytársai. Ami több az az ára. Konkrétan ezzel a motorral mentem én is fél napig. Semmi extra, egy robogó. A blokk se mutat semmi BMW-set, egy átlagos blokk. Ennyi. Ami a műanyaggokat illeti: az illesztések elállnak és igenis zörög rossz úton. Ez valakit vagy érdekel vagy nem, ettől még ennél a példánynál ez a tény. Engem mondjuk nem zavart. De ha nem teszt motor lett volna akkor azt mondom soha semmilyen körülmények között nem éri meg az árát a motor. A márkafaktor meg rajongás az más kérdés. Nekik mind1 mennyibe kerül.