A német Govex cég palettáján sem találunk más járművet, csakis ampert tankoló kétkerekűeket. A vállalat a tiszta nagyvárosi közlekedés megvalósítását tűzte zászlajára, és ebben az irányban fejlesztik robogóikat. Motorjaik jellemző tulajdonsága, hogy alapvetően az ötvenes robbanómotoros versenytársaknak kívánnak alternatívát állítani, így szériában 45 kilométer/órára van korlátozva a végsebességük. Külön kérésre azonban ez kiiktatható – ha valaki mondjuk az agglomerációból jár be dolgozni -, és megfelelő regisztráció ellenében 62-re emelhető.
A Govex azoknak is kínál megoldást – ez a legújabb fejlesztésük -, akiknek munkahelye garázsában vagy éppen városi lakhelyük motortárolási lehetőségének közelében nincs konnektor. Mert valljuk be, a nyolcadikról elég macerás kilógatni egy hosszabbítót a ház előtt a fához láncolt robeszhez… A GO! S1.4 típusuk ugyanis kivehető akksival készül, így akár az irodába, akár otthon simán fel lehet vinni, és kényelmesen feltölteni.
A hordozható áramtárolójú változat hatótávja kicsit kisebb, mint a többi, 32 kilós akkumulátorral szerelt verzió esetén: míg azoknál akár 60-100 kilométert ad meg a gyár, itt 35-50 ugyanez a szám. Igaz, a kivehető pakk súlya 15 kiló, ami ugyan nem könnyű, de azért mozgatható. Arról nem beszélve, hogy nyilván akár tartalékot is be lehet szerezni belőle, ami egy pizzafutár esetében igen előnyös lehet: az egyikkel szállít, a másik közben a kajáldában töltődik.
Apropó pizzafutár: a cég valóban gondolt azokra is, akiknek rendszeresen kell sok holmit szállítaniuk. T Series névre keresztelt robogójuk ugyanis egy 170 literes, akár 75 kilogramm holmi befogadására alkalmas tárolódobozzal készül, így tényleg elég sok pizza kiszállítására alkalmas.
A probléma megint az árral van: a Govex GO! S1.4 németországi ára 4’959.- euró, egy extra akksit pedig potom 1’500.- euróért vehetsz hozzá. Ami hazaira lefordítva közel másfél milliós beszerzési árat jelent, a pótakksi esetében pedig bő négyszázezret. Elterjedni – Magyarországon legalábbis – tehát ezek a járművek sem fognak…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »