Időnként jóleső érzés kitekinteni a környezetvédelmi normákat németes szigorral sújtott európai piacról. Ez aztán azt az enyhén téves képzetet gerjeszti, hogy az Egyesült Államok, Ausztrália vagy ahogy éppen arról szó lesz, Japán területén minőségi szárazkolbászt használnak annak a bizonyos kerítésnek az alapanyagául. Most egy, még általunk is jól ismert, szép nevű Honda válik a japán kibocsátási értékek szűkebbre szabásának áldozatául. A négyhengeres CB400 Super Four és Bol d’Or.
A CB400-as sorozat leállítása a Reiwa 2 – ami nagyjából megfelel az Euro5 – károsanyag-kibocsátási normáinak nemrégiben történt bevezetésének köszönhető, aminek a pörgős kis soros négyhengeres blokk már nem felel meg. A Honda ezzel egy 1975 óta létező névtől, Final Edition kiadással búcsúzik.
Frankó kis 399 köbcentis, sornégyes blokktól köszönnek el tehát a japánok, ami élettel teli 55 lóerejét 11.000-es fordulaton adta le. A CB400 Final Edition állítható előfeszítésű futóművön áll, elől négy, hátul egy dugattyús, ABS-es fékek vannak. A lengővilla alumínium, a 17-es felnik meg egyszerűen csak rendben vannak. A naked Super Four és a félidomos Bol d’Or négy színben gurul ki a gyárból. A sima feketét hagyományos, kéttónusú szürkével, fehér-pirossal vagy kék-fehér-piros HRC színekkel lehet helyettesíteni. A mi világunk nem dőlt össze, de mégiscsak kevesebb egy klasszikus motorral.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »