Ma már olyan luxus egy kész koncepciót, egy kompletten megtervezett motort nem platformként használni, hogy azt ma már csak elvétve engedik meg maguknak a gyártók. Kiváltképp igaz ez a – természetesen maga viszonylatában – elérhetőnek tekintett, nagy számban eladott motorokra. Az, hogy a Triumph készít egy sport, mondjuk RR változatot a Trident 660-ból az teljesen életszerű. Egy elképzelés szerint pedig valahogy így fog kinézni.
Az elképzelés, a vízió megalkotója Oberdan Bezzi grafikus, dizájner, tervező, álomszövő, aki már számos koncepciót rajzolt meg hitelesen. Jellemzője, hogy nem csak úgy kedvére elszáll az agya, hanem valódi alapokon, valódi jellegzetes formákat ragad ki és hasznosít a munkája során. Az alábbi Tridenten is visszaköszönnek a motor valódi elődjének számító Daytona 675 ismerős részletei.
Maestro Bezzi mert komolyan álmodni. Bár a 80 lóerős Trident 660 már önmagában is remek alapul szolgálna, hogy felöltöztetve olyan motorok mellé lehessen állítani, mint az új Yamaha R7 vagy az Aprilia RS 660. De a tervező ráagatta az RR címkét, és hogy ez ne puszta plecsni legyen, hanem a brit gyártóhoz méltó koncepció, módosított. A fékeket Brembóra cseréli radiális főfékhengerrel, a futóművet Öhlinsre váltotta, a kipufogót pedig a Daytona 765 Moto2 limitált szériából örökítette át.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »