Érdekes dolog a motorkerékpárok kategóriákba sorolása. Persze egy krosszmotort egy speedgéptől könnyű megkülönböztetni, de már a nagy túraendúrók (most nem ilyenről van szó!) is annyira összemosódnak a túramotorokkal, hogy szinte fölösleges különválasztani őket. Elég arra gondolni, hogy például a Ducati Multistrada vagy a Kawasaki Versys 1000 (utóbbit hamarosan teszteljük) ugyan hivatalosan endúró, mégis 17-es első keréken gördül.
A Honda a kategóriák közötti zavart tovább növelte az “On-Off” szegmens életre hívásával. Ezek olyan motorok, amelyek alapvetően mindennapi használatra és hétvégi (persze meghatározóan aszfaltos) kirándulásokra egyaránt alkalmasak, de a rossz utaktól sem ijednek meg – hiszen felépítésük is némileg magasabb, rugóútjaik hosszabbak. Vagyis a már önmagában is alig megkülönböztethető “túramotor” és “túraendúró” közötti alig létező résben helyezkednek el. Ilyen motorkerékpár például a tavaly már kipróbált Honda VFR800X, a Crossrunner.
Az első számú japán motormárka marketingeseinek másik nagy felismerése egy új generációs család kitalálása volt. A neve is ez lett: Új Generáció, ángliusul New Generation, azaz NC. Az alapelv az volt, hogy azonos alapokra hozzunk létre többféle olyan kétkerekűt, amelyek a motorosok mindennapi közlekedés iránti igényét hivatott kielégíteni. Mindezt olcsón, hatékonyan és környezettudatosan. Magáról az alapelvről minden részletet megtaláltok korábbi cikkünkben (tényleg érdemes elolvasni).
Az Új Generáció és az “On-Off” kategória metszetében pedig ott csücsül az NC700X névre hallgató modell, amely műszaki adatait és árát tekintve egyaránt egy olyan motornak tűnik, amely a magyar átlagmotoros elvárásainak és lehetőségeinek talán minden eddiginél jobban meg fog felelni. Lássuk, mennyire!
Nézzük, hogyan valósították meg a mérnökök a marketing osztály cseppet sem egyszerű kéréseit az NC700X esetében. Azt mondták nekik, kell egy ésszerű kompromisszumot jelentő, nem túlméretezett, a lehető legtakarékosabb erőforrás. A megoldás egy 670 köbcentiméteres, soros kéthengeres blokk lett, nagyon hosszú lökettel, súrlódáscsökkentő belső bevonatokkal és egy irdatlan hosszúra áttételezett hatsebességes váltóval. Így elérték, hogy az erőforrás ugyan egyáltalán nem pörgős (6’500 környékén már le is szabályoz), viszont egészen alacsony fordulattól komoly nyomatékot biztosít. Így a motor a normál, hétköznapi sebességtartományokban jobban használható, mint egy sokkal erősebb hatkilós sportgép vagy naked. Valóban így van: még autópályatempó környékén is háromezer magasságában forog a blokk, ami tényleg nagyon-nagyon kellemessé teszi a vele való közlekedést. Igaz, városban nem viseli el a legmagasabb fokozatot, na de végül is azért van a váltó, hogy használjuk!
Az “On-Off” szegmensnek kicsit túraendúrósnak is kell lenni, az pedig a Honda hagyományai szerint (Transalp, Varadero) egyet jelent a V2-es erőforrásokkal. A hagyományőrzés jegyében az NC család soros kéthengeresének főtengelycsapjait 270 fokos elékeléssel készítik. Így a kis kéthengeres motorhangja ugyanolyan lüktető jellegű, mint egy vékettes blokké. A vibráció ugyanakkor nagyon gyenge, szinte említésre sem érdemes. Az akusztikát összességében egészen izgalmasnak érzem, már a gyári dobbal is teljesen elégedett voltam vele. Hogy a beígért üzemanyag-takarékosság terén mit tud a “kis” hétszázas, azt viszont csak a cikk végén lövöm le – hiszen a valóságban is a teszt legvégén tudtam meg a fogyasztást.
A következő oldalon hideget és meleget is kap az NC700X. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ennek a gépnek szerintem DTC váltóval van igazán értelme.
Én azzal venném.
Igen,a kényelem és a kezelhetőség az egyik ami megfogott benne.
Igazából szerintem csak át kéne szokni és nem lenne gond–nekem a hangja is nagyon bejött. Külömben nekem a Fazer(profilkép)csak azért “lett”,mert nagyon jó vétel volt,amúgy mindig kéthengerest akartam–de aztán megszerettem a Yamahát,mert megszerettette magát.
Jó motor a Fazer, és tényleg szerethető is. Csak a szokásos hatszázas sornégyes “baja” van, ami persze nem baj, hanem sajátosság: csak pörgetve él igazán. Ami meg baromi jópofa versenypályán, de országúton nem a legszerencsésebb.
Viszont tényleg nagyon simán jár, simábban minden más felépítésű motornál. Na jó, Goldwing nem ér! :-)))
Szia Mackó!
Két szemléllyel nem próbáltátok ki véletlenül? Kíváncsi lennék, hogy úgy mire elég benne a kraft.
Mentünk két személlyel, de csak földúton és keveset. A futóművön ott nagyon lehetett érezni, hogy növelni kellene az előfeszítést. Igaz, vagy 180 kiló élősúly volt a fedélzetén. 🙂
A hátsó ülés amúgy Balázs szerint (a fotók és a videó az ő munkája) nem túl kényelmes. Szóval a két felnőtt férfi számára való használatot valószínűleg nem a motorerő rontja le elsősorban. De az Integrát majd rendesen megfuttatjuk kettesben.
3 hete kibéreltem egy ilyet 1 napra (mentem vele 500 km-t) és beleszerettem. 1 hete vettem át a sajátomat (egy SW-T600-as nagyrobeszt cseréltem le erre). Én eleve nem szeretek váltani, ezért egy duplakuplungos automatát (DCT) vettem, ez viszont annyira gyorsan és jól pakolgatja a fokozatokat, hogy így már nem érezni, hogy rövid egy váltó fokozat. Az első lengécsillapítóval kapcsolatos hibát én sem tapasztaltam (1 hét és 1100 km alatt), talán tényleg a konkrét motor egyedi hibája. A fogyasztása tényleg meghökkentő, nálam kb. 20% város, 10% autópálya, 70% országút-szerpentin átlagos vezetési stílus mellett, 3 tankolás: 3,45 , 3,26 , 3,23.
Számomra nagyon kényelmes, viszont a felső test szélvédelme (a nagyrobesz után) kevés, ezért nagyon várom a megrendelt gyári túraplexit, remélem azzal nem lesz tiszta bogaras a dzsekim.
Ja, meg a hátsó topcase sem jött még meg, azzal és a tényleg remek gyári tárolóval azt hiszem megkapom a robesz pakolhatóságát is.
A video-t csak most néztem meg, két észrevétel:
1. Abban a lengéscsillapítóban mintha alig lenne olaj.
2. Nem lehetne, hogy zene nélkül, inkább a motor hangját hallva menjen? Csak egy ötlet.
A CB500 után ez nagyon nagy előrelépés lesz. Ég és föld a kettő – bár CB500-zal nagyon régen és nagyon keveset mentem.
A DL650-nel már nehéz lenne összehasonlítani. Az új V-Stromot jobb motornak érzem, de az azért igen lényegesen magasabb áron szerezhető be. Ott talán az ár-érték arányával lehet komoly versenytárs az NC700X.
A Fazerrel kapcsolatban akkor van előnyben az NC, ha te a Fazerrel nem jársz 8-9000 feletti fordulatokon. Ott a Fazer nagyon él, alatta meg köze nincs a Honda kéthengereséhez.
Plusz ez lényegesen kényelmesebb motor a Fazernél. 2008-ban hétezret mentem Fazerrel, arra igen jól emlékszem. 🙂
Csak egy mondat a videóhoz: amikor megyünk, csak a szélzaj hallatszana be, ezért kell a zene.
De holnap rögzítjük a G650GS Sertao, a Versys1000 és a Crosstourer képeit, és igyekszünk fejlődni! :-)))
Az F650 egyhengerese után egy rakétán éreznéd magad, még akkor is, ha mindig elváltanál 3000-nél! :-)))
Én közvetlenül a Sertaora ültem vissza az NC-ről, és az első elindulás igen elkeserítő volt. Vibráció, és dinamika (illetve annak hiánya) terén is!
Már többször megfordult a fejemben az NC700X mint lehetséges második motor. 2 év múlva már emberibb áron lehet majd venni őket.
Nagyon tetszenek a praktikus megoldásai, túrázáshoz zseniális a “tankdoboz” és bőven elférnék rajta.
Viszont 20 év fejlesztés ide-oda, lehet kevés lenne mégis az a teljesítmény, amit kínál (még akkor is, hogy már alacsony fordulaton tol) a CB500-am után. Vagy a kulturáltsága és sokkal modernebb futóműve miatt mégis megfelelő továbblépést jelentene?
Mackó, Neked volt DL650-ed, szerinted hogyan viszonyul egymáshoz a két gép? Illetve még a Transalp szerepel a lehetséges motorok között.
Én két hete próbáltam egy példány–vegyesn város,főút,autópálya. Mentem vele vagy 2 órát és igen vegyes a kép. Nagyon kényelmes,nagyon kezes,nagyon ott van a gép,de nagyon szokni kell,hogy 6500 nál elfogy. Az első 10-15 percben simán leforgattam vagy négyszer még a városban,pedig nem vagyok egy vadulós fajta–egyszerűen furcsa volt,hogy ahol más elkezd élni,ennek már vége. Amúgy nagyon meg tud indulni és szinte kívánná,hogy az ember húzza még–szóval lehet a váltóval játszogatni. Szerintem a cb500 után nem rossz választás–én is nagyon gondolkodom,hogy hazahozzak egyet a Fazer600 helyett,pedig az egy igen jó gép,de talán ez a hosszabb,laza túrákhoz jobb!
Nekem pl. nagyon jó, otthonos érzés lenne, a mostani motoromon (BMW F650CS) se tart sokkal tovább a fordulatszámtartomány, és még azt se forgatom le soha, távolról se. Az S tesztjét várom még érdeklődve, az alacsonyabb, jobban passzolna nekem.
Nem mintha cserélni akarnék, de érdekesek és praktikusak.
Sziasztok! Engem is teljesen elbűvölt, még így próbálatlanul is – nemsokára mindenképpen szeretnék egyet kipróbálni. Jelenleg régi 400-as Fazerem van (úgy látom, ennek a típusnak itt nagy a közönsége :P), és következőnek F 650 GS-t szerettem volna, de most az NC komolyan elgondolkodtatott. Nagyon tetszik benne, hogy az általam preferált “endurós testtartás” nem vészes ülésmagassággal párosul – ez női szemmel nézve egyáltalán nem elhanyagolható. Plusz mindenki ódákat zeng a gép barátságos viselkedéséről, ez szintén nagyon jól hangzik.
Az olvasott cikk(ek)ből nekem úgy tűnik, hogy nemsokára sok NC-t lehet majd látni Magyarország útjain.
5isko!
Előre kell bocsátanom, hogy nyilvánvalóan mindenki a saját választásának igazát bizonygatja. .-)
Én tavaly szerettem bele és ennek áldozata lett a DL650-em. Nem vagyok száguldozós, 130-140-nél többet autópályán sem megyek, országút 100-110. Annyi luxust engedtem meg magamnak, hogy a DTC váltóval vettem meg, mert hétköznapi közlekedési eszközként is ezt használom, így városban megakartam őrizni a korábbi nagyrobogós kényelmet. (Az autómata vagy félautómata váltós motorok fikázóinak annyit üzennék, ha volna értelme az üzengetésnek, hogy Sebastian Loeb, vagy Vettel is csak egy ügyetlen mazsola, aki nem tud elvezetni egy rendes autót, csak gombokat pöckölgetnek a váltáshoz ).
Volt már pár motorom, de ezt egyszerűen imádom. Felülsz, cucc be a “tankba” (ja, ez is olyan ciki, igaz, hogy pár agyonajnározott motoron /pl. BMW F650/, már pár éve is az ülés alatt volt a tank, csak annyi eszük már nem volt, mint a japóknak), ha még doboz is van, akkor már költöztethetsz is. Kényelmes, bár az ülés kicsit csúszós, alulról él, S fokozatban már több, mint meglepően indul el, több “nagymotoros” nézett már furán utánam, stb, stb. Ami igazán mellbevágó rajta, hogy olyan szinten nem érződik semmi a súlyából, hogy el sem hiszed, hogy alapjában véve nehéz. De nem csak a szokásos “ahogy elindulsz, már nem érzed a súlyát”, hanem simán állva sem. Eg példa, feleségem 55 kg (ennyit kell írjak, mert mögöttem áll), CBF600 a motorja, ami szintén nem nehéz se állva se menetben. Mikor oldaltámaszról felállította az NC-t, kishíjján a túloldalon kötött ki a CBF-en megszokott lendülettel, mert a földközeli súlypont kejfeljancsivá és “súlytalanná” teszi. Ahol a DL-el küzdöttem, ezzel nem veszem észre, hogy bármilyen “feladatom” lett volna. És nem vagyok egy aranykezű vezetéstechnikai mester, be kell vallanom. Átlagos hatótáv kb. 350-380 km.
Hátrány: meg kell tanulni egy előzéshez kettőt nyugodtan visszaváltanani, mert 5-6. jó hosszú (130 km/h-nál 3600-3800-as fordulat 6.-ban pont, mint egy átlagos 1400-es autónál). A gyári túraplexi annyira használhatatlan, hogy én másnap visszavittem a kereskedőhöz. 80 felett úgy rángatta a sisakomat, mintha szándékosan vertek volna ketten kétoldalról. Már testmagasságnál más lehet, én 176 cm vagyok erős izgalmi állapotban.
Egy szó, mint száz, ha nem vagy üveghang- és állandó száguldás-függő, én tiszta szívből merem ajánlani.
Üdv
Péter
Eves tapasztalat.
A motort pontosan egy ève vàsàroltuk a kedves pàromnak.Nem volt egyszerü ràbeszèlni az ujra most meg nem lehet rola lebeszèlni.
Egy èv és 5000 km alatt mi nem tapasztaltunk hibàt viszont hallotunk üzemanyagjelzö ès a lanccal ès fogaskerekekkel kapcsolatos hireket.Mi megusztuk bàr a garancia vèdelmet nyujt.A pàromnak vàltos vàltozata van ès ö is 55kg mègis viszonylag könnyen mozgatja a motort.A fogyasztàsa elkèpesztö ès boszanto amikor együtt tankolunk.(àtlagosan 3,4 ès 3,6 vàrosban is )
Ami az èn vèlemènyemet illeti kicsi paprikajancsi aki kèpes nagymotorokat megszorongatni a ruganyossàgàval nem beszèlve vezethetösègèröl es kanyargyilkos mivoltàval.Sajnos nekem mèg gyàri turaplexivel sem nyujt olyan jo szèlvèdelmet de a többi amit tudnak a nagyok azt tudja ö is csak sokkal olcsobban.Nagyon jo kis vas ideàllis vàlasztàs turàzni szeretö fèrfiaknak ès hölgyeknek.
Csak ajàlani tudom mindenkinek aki kènyelmesen takarèkosan szeret turàzni.ami megintcsak nem utolso szerintem a hölgyeknek nagyon ideàllis ès kezdö motorosoknak is tudom ajànlani.
Udv
Balàzs