A high-tech termékeiről ismert német gyártó legújabb alkotása a biztonság, a kényelem és a megjelenés terén is új mércét állít fel a sporttúra sisakok között. Az S2 kivételes biztonságot nyújt minden helyzetben, legyen szó nyugodt gurulásról, túrázásról, sportos kanyargásról, vagy akár versenypályás használatról. A Schuberth S2 egy igazi mindenes, olyan különleges műszaki megoldásokkal, mint az új szellőzőrendszer vagy a két beépített antenna – utóbbi világújdonságnak számít a motoros fejvédők piacán.
A Schuberth termékpalettáján az új S2 a tökéletes mindenes (all-rounder) bukósisak, amely a C3 felnyitható túrasisak és az SR1 versenysisak közötti rést tölti ki. A Németországban készülő S2 az említett két modell legjobb tulajdonságait egyesíti: kompakt héja, prémium minőségű bélése és praktikus beépített napellenzője a C3 technikáján alapul, kiváló aerodinamikai tulajdonságait, alacsony súlyát és leszorítóerőt termelő légterelőit pedig az SR1-től kölcsönözte. A modell fejlesztése nem kevesebb, mint 18 hónapot vett igénybe.
Az S2 különleges, üvegszállal erősített Duroplast mátrixból készített kompozit héja elsőrangú védelmet biztosít. A speciális technológiának köszönhetően az S2 héja erős és merev, miközben a sisak súlya alacsony marad (átlagosan 1.450 +/- 50 gramm a héjmérettől függően). A többi Schuberth sisakhoz hasonlóan az S2 is megkapta az A.R.O.S. biztonsági rendszert: az állszíj és a sisak hátulja között elhelyezett, rejtett biztonsági pántok szinte lehetetlenné teszik a sisak fejről történő lefordulását egy baleset során. A láthatóságról a plexi alatt és a nyakpárnán elhelyezett fényvisszaverő betétek gondoskodnak.
Az S2 formaterve, sokoldalúsága, mindennapos használhatósága és felhasználóbarát megoldásai révén szinte minden motoros számára ideális választás lehet. A modell egyik legfontosabb technikai újdonsága az innovatív szellőzőrendszer. Az S2 szellőzőnyílásainak kialakítása során nemcsak azokat a tapasztalatokat használták fel, amelyekre a Schuberth saját szélcsatornájában tett szert az elmúlt 30 évben, hanem azokat is, amelyeket a Formula 1-es sisakok fejlesztése során szereztek. Az S2 belsejében a megszokottnál sokkal kellemesebb marad a hőmérséklet még egy hosszú nyári út során is. Ez elsősorban a sisak hátulján kialakított légterelőnek köszönhető, amelyben két szellőzőnyílás kapott helyet. A tarkórésznél alacsony légnyomás alakul ki, amely a két nyíláson keresztül kiszívja a sisak belsejéből az elhasznált, meleg levegőt (szifon hatás), és ezzel javítja a szellőzőrendszer hatásfokát. Az S2 homlokrészén lévő szellőzőnyílás három fokozatban állítható, hideg idő esetén teljesen le is zárható. A sisak belsejében kialakított szellőzőjáratokat kibővítették, így nagyobb területet tudnak felfrissíteni. A állrészen elhelyezett légbeömlő feladata szintén az, hogy minél több friss levegő jusson a sisakba. Az eredmény meggyőző: 100 kilométer/órás sebességgel haladva másodpercenként több mint 10 liter friss levegő áramlik át az S2 belsején.
Az innovatív szellőzőrendszer mellett az új, prémium minőségű bélés is hozzájárul az S2 nyújtotta kiemelkedő komfortérzethez. A fejtetőnél elhelyezett párnázás, az arcpárnák, a nyakpárna és az állszíj borítása is Coolmax® illetve Thermocool® szövetből készült; természetesen a teljes bélés kivehető és mosható, az arcpárnák a mindig pontos illeszkedés érdekében cserélhetők, a zajcsökkentő gallér kivehető, a Micro-lock csatt pedig egyszerűen kezelhető és praktikus. Szintén hasznos felszerelés a beépített napellenző: egyrészt sportos, modern megjelenést kölcsönöz a sisaknak, másrészt nagyszerű fényvédelmet nyújt speciális látási viszonyok, például naplemente esetén is. A napellenző alsó széle követi az orrnyereg vonalát, a szemek előtt pedig nagyobb területet árnyékol be. A lencse mindkét oldalát karcmentes bevonattal látták el (arra az időszakra, amikor nem hajtjuk le elé a külső plexit). A napellenző a márkánál megszokott módon a sisakhéj bal alsó peremén elhelyezett csúszkával mozgatható, amely motoroskesztyűben is egyszerűen kezelhető.
A Schuberth saját szélcsatornájában végzett fejlesztéseknek köszönhetően az S2 új mércét állít fel az aerodinamikai és a zajcsillapítási tulajdonságok tekintetében. A modell nem csupán kellemesen csendes a százas tempónál mért 85 dB(A)-s zajszintnek köszönhetően, hanem légellenállási jellemzői is kimagaslóan jók és az oldalszélre is kevésbé érzékeny. Az S2-t nagy sebesség mellett is kiváló iránytartási stabilitás és csendesség jellemzi. Ezekhez a tulajdonságokhoz hozzájárul a sisakhéj alsó peremén kialakított légterelő, amely növeli a sisakra ható leszorítóerőt és csökkenti a nagy tempónál jelentkező felhajtóerőt, mérsékelve ezzel a nyakizmok terhelését. (Mellesleg szerintem ettől néz ki ennyire bitang módon az S2…)
A Schuberth mindig is úttörő szerepet játszott a fejvédő-felszerelések piacán: a 90 éve alapított cég napjainkra Európa legnagyobb sisakgyártójává nőtte ki magát: hatvan éve készít bukósisakokat motorosok számára, és immár három évtizede végzi fejlesztéseit saját szélcsatornájában. A márka nevéhez fűződik az első kompozithéjas sisak, az első beépített napellenzős sisak és az első felnyitható sisak bemutatása is; az S2-ben most újabb világújdonságot mutatnak be: a sisakba épített antennát. Egészen pontosan két antennát, amelyek révén hatékonyabban foghatók a különböző kommunikációs eszközök Bluetooth- és a rádiójelei. Amint az antennák is utalnak rá, az S2 felszerelhető a Schuberth továbbfejlesztett gyári kommunikációs rendszerével, az SRCS-sel; az új típushoz tervezett SRCS-ek sorozatgyártása a tervek szerint 2012 nyarán kezdődik.
A Schuberth S2 kezdetben négy alapfényezéssel (fehér, mattfehér, fekete, mattfekete) és a Lines dekorfényezés három változatával (kék-fehér, fekete-fehér, fehér-fekete) lesz kapható. A későbbiekben várható újabb színvariánsok bemutatása. Az sisak sorozatgyártása a Schuberth tervei szerint 2012 márciusában kezdődik.
További információ az EuroMotor Kft. üzletében (1134. Budapest, Lehel u. 17/b-c), valamint a www.euromotor.hu és a www.schuberth.com/s2 internetes oldalon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“Nem rossz kombináció: Schuberth S2 és BMW R1200R… Bírnám!”
Én is bírnám! 🙂
….hogy kitűnő cuccok ezek!
Egy Carbon C3-ast használok, így bátran mondhatom, hogy életem legjobb döntése volt megvenni!!
Csendes, konfortos, gyönyörű!
És végre nem idióta dupla D zárral adják!
Komolyan mondom ezt a sisakot megkívántam! 🙂