Az új N104 annak a rengeteg tapasztalatnak az összegzése, amelyet a Nolan a felnyitható túrasisakok piacán szerzett az N100 1998-as bemutatása óta. Az N104 teljesen új fejezetet nyit a felnyitható fejvédők történetében. A tervezést, fejlesztést és a tesztelést is olyan szakemberek végezték, akik amellett, hogy formatervezők, mérnökök és tesztelők, egyúttal maguk is motorosok. Az N104-nél egy modellbe sűrítve találhatók meg a Nolan legújabb, exkluzív fejlesztései, az elegáns, ugyanakkor modern formaterv és a semmivel sem összehasonlítható kényelem. A teljes egészében Olaszországban készülő Nolan N104 a gyár ígérete szerint új mércét állít fel kategóriájában.
A sisak héja két méretben készül, amihez nyolc belső méret tartozik (XXS-L és XL-XXXL). A két héjméretnek köszönhetően az N104 súlya és térfogata a lehetséges minimumon marad, illetve arányban áll viselője testméretével. A karcmentes és UV-szűrős plexi vízszintesen és függőlegesen is nagy látóteret biztosít, ami jelentősen növeli az aktív biztonságot és javítja a komfortot. A plexi egyszerűen és gyorsan le- és felszerelhető, a művelethez természetesen nincs szükség szerszámokra. A Special N-Com modellek kivételével mindegyik N104-hez alapfelszereltségként jár a Pinlock®-rendszerű, szilikonos NFRS (Nolan Fog Resistant System) párásodásgátló. A speciális kialakítású plexinek és Pinlock® lencsének köszönhetően beszerelt párásodásgátlóval is nagyszerű a kilátás a sisakból, hiszen a Pinlock® lencse felső éle nem kerül be a viselő látómezejébe. Szintén az alapfelszereltség része az egyszerűen kezelhető, pára- és karcmentes bevonattal ellátott beépített napellenző (VPS). A napellenző különlegessége, hogy gombnyomásra automatikusan visszahúzódik a héjban kialakított résbe. Ennek a funkciónak a biztonság szempontjából van jelentősége: az egyszerű és gyors visszahúzás jó szolgálatot tesz például alagútba való behajtáskor.
Az N104 állrészét a Nolan által szabadalmaztatott, speciális Dual Action nyitószerkezet mozgatja. A Dual Action egyik jellegzetessége, hogy az állrész elliptikus pályán mozog, ami csökkenti a sisak méretét és légellenállását az állrész nyitott helyzetében. A másik, hogy minimálisra csökkenti az állrész véletlen felnyílásának esélyét. A nyitás két gomb segítségével, de egy kézzel végezhető el: az állrész csak akkor nyílik ki, ha először aktiválják az alsó biztonsági kapcsolót, majd utána a felső kioldógombot. Az állrész egy kapcsoló segítségével a felhajtott pozícióban rögzíthető. A Nolan N104 természetesen megfelel az UN/ECE 22-05 szabványnak, ráadásul rendelkezik a zárt és a nyitott sisakokra érvényes homologizációval is (P/J). Ez azt jelenti, hogy lezárt állrésszel teljesíti a zárt fejvédőkre vonatkozó biztonsági előírásokat.
A N104 felső részének hatékony szellőztetéséről az új Air Booster rendszer gondoskodik: a fejtetőn elhelyezett szellőzőnyílás a megfelelő helyekre friss levegőt szállít, ugyanakkor eltávolítja a sisakból a használt és meleg levegőt. Emellett az N104 áll- és homlokrészén is található egy-egy szellőzőnyílás, továbbá a tarkónál két kivezetőnyílás, amelyek folyamatos levegőáramlást biztosítanak a sisak belsejében. Az N104 szellőzőrendszere a lehető legmagasabb komfortot biztosítja extrém motorozási körülmények között is.
Az újdonság különlegesen kényelmes, lélegző, kivehető és mosható, antibakteriális béléssel (Clima Comfort) rendelkezik. A fej- és arcpárnák mellett a nyakpárna is kivehető, aminek elsősorban a meleg nyári hónapokban vehetjük hasznát. A bélés formáját úgy alakították ki, hogy a szemüveget viselő motorosok számára is megfeleljen. A bélésen elhelyezett fényvisszaverő betétek sötétben javítják a láthatóságot és ezáltal az aktív biztonságot. Az N104-hez alapfelszerelésként jár a bogárháló, amelyet egy, az állrész felhajtott állapotában látható fényvisszaverő csíkkal is elláttak.
A N104 csattja teljesen új fejlesztés, különbözik a piacon jelenleg található összes egyéb megoldástól. A Microlock2 névre hallgató szerkezet jellegzetessége a dupla csattos kialakítás: a nyitás az ergonomikus formájú, piros műanyag csattal végezhető el, a rögzítés és az oldás viszont a masszív, alumíniumból készített ricnis csatt feladata: ez kapaszkodik bele a pontos, mikrometrikus, 10 fokozatú állíthatóságot biztosító zárnyelvbe. A nagyobb biztonság érdekében a piros nyitó csak közel derékszögű elfordítással oldható. A Microlock2 mindezeknek köszönhetően minimálisra csökkenti a véletlen kinyílás esélyét, ugyanakkor ergonomikus kialakítása révén egyszerűen használható. A Microlock2 emellett jelentősen kisebb és könnyebb a korábbi Microlock csattnál.
A legtöbb Nolan bukósisakhoz hasonlóan az N104 is rendelkezik előkészítéssel a gyári N-Com kommunikációs rendszer beépítéséhez. Az N104-hez a Nolan új kommunikációs rendszert készített, az N-Com B4-et, amely rendkívül rövid idő alatt, egyszerűen beszerelhető a sisakba, akár négy motoros közötti kommunikációt is lehetővé tesz, hatótávolsága pedig elérheti az 500 métert (a terepviszonyoktól függően). Az N-Com B4 Bluetooth vagy vezeték segítségével csatlakoztatható GPS-navigációs készülékhez, MP3-lejátszóhoz vagy PMR-rádióhoz. Az N-Com B4 rendelkezik beépített FM-rádióval is.
Bár épp csak bemutatták, a Nolan N104 máris egy komoly elismerésnek örvendhet. A neves német túramotoros szaklap, a Motorrad & Reisen ötcsillagos „Toptipp” illetve „Nagyon jó” minősítést adott az olasz gyártó legújabb modelljének.
A Nolan N104 tizenkét alapfényezéssel, két dekorfényezés összesen tíz változatával és két láthatósági színben (fluorsárga, fluornarancs) lesz kapható, várhatóan 2011 végétől – 2012 elejétől. Ára felszereltségtől és fényezéstől függően 90.000.- és 110.000.- forint között várható.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Csak én nem találom a héj anyagát? Csak mert 100eft-ért már elvárnám, hogy ne thermoplasic legyen.
Ha megnézem, ez már majdnem a zenész, és ugyanez gyártó prémium kategóriás sisakjának árfekvése.
Majd meglátom, de előbb úgyis valami motort kellene vennem a Strom helyett….
Üdv!
Látom nem csak én hiányolom ezt az infót.
Amúgy a Nolan általában lexan-t haszál.
Holnap megtudakolom, de esélyes, hogy Lexan. Arról pedig már van egy részletes beszámoló itt nálunk.
Nem kötözködni akarok, de a Lexan is egy termoplasztikus – hővel formázható- műanyag.Nem attól lesz ennyi az ára, hogy lexanból van a héja(anyag áron szerintem nem több 5 igazságos Mátyásnál).
Nem vagyok oda a felnyitható sisakért,de ez elég meggyőző.
Kaptam visszajelzést az Euromotortól. A héj anyaga Lexan.
Úgyhogy lásd az előző hozzászólásomban levő linket, és mindent megtudtok az anyagról.
Köszi, így már pontosabb a kép.
nem mondom, egy karbon-fiber még jobb lenne, de hát akkor az ára is több lenne.
Mindenesetre egy x-lite Gt402-vel versenyképes.
Üdv!
Hogy milyen a GT-402-höz képest, arra csak akkor kapunk választ, ha ki lehet próbálni.
Mindenesetre pénteken jön az X-Lite szezon-összefoglaló tesztje. 🙂