Bemutatkozott az a kínai motor, aminek az a fene nagy különlegessége, hogy sok sok mindennel vádolható, de “kínaisággal” éppenséggel pont nem annyira könnyű. Nem lehetetlen, de azért nem annyira könnyű, hiszen ha megnézzük miből lett összerakva a Cyclone RX6, akkor egészen meggyőző forrásokat találunk. A Shanghai Motor Show-n bemutatott túraenduró leginkább a Suzuki V-Strom és a Kawasaki Versys 650 ligájában játszhat és várhatóan a világ felénk eső részén is bepróbálkoznak majd vele.
Először is ott van a blokk, ami önmagában megér egy történetet. Amikor a Norton korábbi vezérigazgatóját elkezdték utolérni a vádak, hogy a cég helyett az Aston Martin gyűjteményét építgeti, kiárusításba kezdett, hogy mentse ami menthető. Ennek a folyamatnak az eredménye gyanánt került a Zongshenhez, a Cyclone anyavállalatához annak a soros kéthengeres blokknak a gyártási joga, amit egyébként a Ricardóval közösen fejlesztettek a V4 RR-ből. Nagyon hasonlóan az Apriliához, ahol a szintén V4-es RSV4-ből készítették a 660-as RS és Tuono blokkját. Így az erőforrás a Norton Atlas és a Superlight helyett a kínai cég túraendurójában kötött ki.
A 650-es kéthengeres Cyclone RX6-ban 70 lóerőre lesz belőve, ami 14-gyel kevesebb, mint amit a retró Atlas gépekben produkált volna. A fékek a Nissintől, a futómű a Kayabától, a gumik a Pirellitől, az elektronika pedig a Boschtól érkezik rá. Az RX6 menetkész tömegének 245 kilogrammot adnak meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »