Egy időben divatos volt „Transformers” dizájnelemeknek csúfolni az új motorok külsejét meghatározó egységeket. Az új Yamaha MT-09 láthatóan már ezen is túlhaladt. Ez már inkább olyan, mintha egy élőszereplős sci-fi anime sorozatból ugrott volna le. Lenne is ennek az elképzelésnek értelme, hiszen ma már többnyire babakocsit tologat vasárnaponként az a generáció, amelyik nemrégiben még nyálcsorgatva bámulta a Ghost in the Shellt, az Akirát vagy a Wolf’s Raint. A hangulat nem csak a sziluettben, hanem a bemutatkozó videóban is erősen visszaköszön. Nagyon Japán.





Az új Yamaha MT-09-ben a legfontosabb változást egyértelműen a blokk Euro5-höz hangolása jelenti. Nem csak a jegesmedvék védelme, hanem a sorhármas, 890 köbcentis erőforrás karakterisztikája miatt is. A lökethez nem nyúltak, de a furat 3 milliméterrel nőtt. Azaz várhatóan marad ugyanaz az alsó és középtartományban is csibészen tologatós műfaj, csak még több meló hárul a kipörgésgátlóra. Már ha használod. Én használnám. A teljesítménye 117 lóerő lett (eddig 120-ról szólt a fáma), a forgatónyomaték pedig 93 Nm, ami már 7.000-es fordulatnál beüt.
A tömeg viszont csökkent. Egyfelől maga a blokk is könnyebb lett, a váz is, az új felnik is. Így összességében 189 kiló lett a vas. Mármint menetkész állapotban. Az új felálláshoz pedig új KYB villák és hozzá állított hátsó rugóstag dukál (természetesen állíthatóak), valamint új, 298mm-es első féktárcsák Nissin nyergekkel és radiális főfékhengerrel. Az új MT-09-et már IMU-val szereli a Yamaha, azaz kanyarban is helyesen működő ABS és kipörgésgátló került a tételsorra.
Fontos változás továbbá, hogy valamivel rövidebb lett a tengelytáv, és a könnyített, alumínium lengővilla is egy új darab. Ezzel pedig a Yamaha tovább tolja az MT-09 mérlegét a kanyarvadász irányba. Egy kicsit érthetetlen is, hogy a fenti videóban miért csak városi környezetben mutogatták. És, hát igen. Nehéz emellett szó nélkül elmenni. Az eleje. Lehet mondani, hogy az a fejidom megosztóra sikerült, de ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a feleséged vegyes érzésekkel fogadta, amikor megtudta, hogy félreléptél egy kutyával. Ez van, nem nézegetni kell, hanem jókat motorozni!

Cimkék:
A MotoGP királykategóriájában a Repsol olajipari vállalat neve lényegében összenőtt a Honda versenycsapatával. Továbbra is mellettük állnak.
Elolvasom »A BMW frissít egy sort az egyébként is lélegzetelállítóan szép R nineT modelleken. Az alap, a Pure, a Scrambler és az Urban G/S az érintettek.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »