Tavaly ilyenkor nagyon készültem arra, hogy Milánóba az EICMA-ra kiutazhatok többed magammal. Ahogy a lehetőségek száma csökkent úgy vállaltam egyre nagyobb részt a felmerülő költségekből. Végül így is mindenki megfutamodott, mire azt írtam egy évvel ezelőtt, hogy akkor majd megnézzük mit tartogat a 2021-es modellév.
Azóta sok minden történt, ami alaposan felforgatta az életünket. Így a személyes látogatás idén is elmarad, ehelyett az interaktív bemutatók azok, amelyeket nyomon követhetünk. Egy kicsit fésüljük össze, hogy milyen újdonságokra számíthatunk a következő időszakban!
A Benelli körül izzik a levegő. Rengeteg hír reppent fel velük kapcsolatban az elmúlt időszakban. Kooperálnak az MV Agustával és ez kijelöl egy fejlődési irányt. Jön egy új 600-as sport-túra gépük is. De a legfrissebb hírek szerint egy igazán nagyot is gurítanak. Az 1200GT névre keresztelt, csatahajó méretű túrázója amikor megjelenik az európai piacon (ennek már csak idő a kérdése) akkor a hasonló méretű és hengerűrtartalmú modellekkel való összehasonlítás lesz a tesztelők feladata.
A felszereltség és az ár után a minőség és a tartósság lesz a kérdés, bár ezekre, mint más, hasonló műszaki tartalom esetében is, 3-5 éves időtávlatban kapunk választ.
A noalei gyártó a Tuono V4 X változatával, valamint a várva várt RS 660-zal fog előrukkolni. Míg előbbit legtöbbünk pusztán a műhelyre kitett poszteren fogja csodálni, utóbbi egészen hamar átgördülhet a garázsfelhajtón. A hivatalos bemutató várható dátuma rendkívül közel lehet.
A bajor 2021-es modellév bemutatása már megkezdődött. Szeptember 23-án online bemutató keretében már megismerhettük a nagyon különleges M1000RR-t, a BMW sportmotorjának csúcsváltozatát.
De más érdekességeket is bemutattak már. Az extrák listáján karbon felni vagy éppen gondozásmentes lánc tűnik fel, valamint számos modell új színekben pompázik.
A V4-es Multistrada a 2021-es modellévtől sokak számára fontos lehet. Viszont a 1992-es legelső megjelenése óta a tól-ig határokat alaposan kinyújtva jó néhány hengerűrtartalom és teljesítményváltozat volt a Monsterből. Most a hírek szerint új vázzal, jelentős tömegcsökkentéssel számolva válaszolnak a piac kihívására.
Az amerikai márka legfontosabb híre nem jó hír. Alacsonyak az értékesítési számaik az európai piacon, így nincs pénzügyileg realitása a kisebb modelleket az EURO5-ös kipufogó és zajkibocsátási normákra finomítani.
Viszont lehetnek még meglepetéseik a Pan America mellett is, bár az nem ad sok optimizmusra okot, hogy a naked modelljük terveit is lelőtték, hogy a konzervatív HD vásárlókra koncentrálhassanak.
A branden belül a legnagyobb facelift címet a CB125F modell érdemli ki. A hengerűrtartalmából kiindulva a kategória legfontosabb szereplője olyan meghökkentő paraméterekkel érkezik a 2021-es modellévre, hogy az eddig 2 liter/100km fogyasztását negyedével (!) csökkentette. Egy fejszámolást megérdemel.
Apróbb kiigazítás a CB500 (F, R, X) modellcsaládnál is bejelentésre került, a 750-es robogó pedig (eddig NC750D vagy Integra) ezután a Forza sorozatba lesz beillesztve. Ezesetben a bemutató időpontját már bejelentették. Továbbá csak várakozásomnak tudok hangot adni, miszerint a lehetséges Rebel 1100 új cruiser mellett a volumenmodell NC750S és X kap utódot.
A Husqvarna esetében a legnagyobb durranás egyértelmű, hogy mi lesz. A KTM 890-es blokkjával érkező, prémium szegmenst megcélzó Norden 901 túraenduró.
Mintha fogyna a lendület a Kawasaki háza táján, de könnyen meglehet, hogy csak a rendelkezésünkre álló információk mennyisége kevés.
Ami biztos, hogy a Vulcan S, a Z900 és a Z1000SX új színkombinációkban lesznek elérhetőek. Csak finoman szúrjuk ide, hogy igazi különlegesség lesz a Kawasaki származék, kompresszoros blokkos Bimota H2 Tesi.
Az osztrákoknál titkolózásba burkolóztak. Az RC modell(ek) frissítése nagyon időszerű, valamint többször felreppent annak híre, hogy érkezik egy 500-as erőforrás. A megerősítések, hivatalos részletek egyelőre váratnak magukra.
A Suzuki táján az egyik legkomolyabb feltételezés az volt, hogy az SV és DL modellekben szolgáló 650-es V2-es blokkot egy Recursiontől származó 700-as sorkettesre cserélik. Ez egyelőre nem látszik beigazolódni, vagy legalább a 2021-es modellév nagy durranása még nem ez lesz. Egyelőre a 20 éves erőforrást teszik Euro5 kompatibilissé.
Az elmúlt időszak legnagyobb Yamaha durranása a Ténéré 700 volt. Vártunk rá (sokat), jött, látott, sikert aratott. Ennek sikerét meglovagolva tesztelték a piacot, mi lenne ha… (!) egy 300-as változatban is el lehetne érni. Ami biztosabbra vehető hogy az MT-09, Tracer 900 erőforrását, amely most 847ccm, felhúzzák 900cm3-re, természetesen a 3 henger marad.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »