A lassan tíz éve, elsősorban motorversenyzők számára fejlesztett D-Air ruháról a nyáron hallhattunk utoljára. Rossi mugello-i bukása során ugyan eltörte a lábát, de a teste alá szoruló alsó végtagon kívül más sérülés nem érte. Az olasz motoros sztár akkori nyilatkozatában is hangsúlyozta, védőfelszerelésének hála bukását (a lábtörésen kívül) karcolás nélkül megúszta. Ugyan nyáron már szóba került, hogy a D-Air utcai változatát is elkezdik fejleszteni, azonban a projektről sok minden nem szivárgott ki. Jól értesült források most tudni vélik, miszerint a jövő héten kezdődő EICMA-n találkozhatunk a legújabb Dainese védőfelszereléssel.
Ami tény, hogy az olaszok lépéskényszerben vannak. Tavaly tavasszal mutatta be a konkurens Alpinestars saját légzsákos védőfelszerelését, a Tech Airt, amely 2011 nyarán kerül a boltokba. A légzsákos kabátok piacán a legtöbb termék elsütő-drótos kialakítású, amely ugyan messze nem a leghatékonyabb megoldás, viszont költségkímélő. Kizárólag az Alpinestars Tech Air és a Dainese D-Air rendelkezik elektronikus aktivizálású légzsákos védőfelszereléssel, bár ennek a megoldásnak igencsak magas az ára. Az 500 gramm körüli osztrák védőfelszerelés ismereteink szerint mintegy 2000 eurós plusz költséget jelent a bőrruhán felül, a Dainese extra kivitelét tekintve azonban még egy ettől is magasabb árra kell számítsunk. Az olasz eszköz mintegy 150 grammal nehezebb is, valószínűleg ez a többletsúly takarja a beépített GPS-t, ami egyelőre kizárólag a D-Air sajátossága. A szokásos gyorsulásmérőkön kívül a GPS a sebesség megállapítására szolgál: a 0.5 másodperc alatt felfújódó légzsák aktivizálásához szolgáltat újabb adatokat a helyzet-meghatározó. A pletykák arról is beszámolnak, hogy a D-Air nem csupán egy aktív védőfelszerelés, hanem komoly analitikai eszközként is funkcionál, 0.1 másodperc pontossággal tud köridőt mérni, rögzíti a sebességet, a motorost érő erőhatásokat (fékezéskor, gyorsuláskor ezek igencsak számottevőek). Az adatok egy USB csatlakozón keresztül letölthetők egy számítógépre, az utólagos analízis pedig segít az eszköz használójának motorozási tudását fejleszteni.
Ugyan sokunk számára még hosszú ideig nem lesz elérhető ez a biztonsági eszköz, de reméljünk a jövő héten valóban kiderül, mikortól és mennyiért vásárolhatják meg azok, akik megengedhetik maguknak az abszolút csúcstechnika használatát.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
2000Euró pluszköltség???
Van aki ennyiért már komplett motort vesz. Amíg ilyen az ára, csak a profi versenyzők fogják használni, mint most is. Bár talán egy tíz-húsz év múlva a mezei motoros is megveheti magának, ha még lesz mivel motorozni:) Vagy addig kötelezővé teszik az elesésgátlót is az EU-ban?
Ne adj nekik tippeket
FeR1, te csak hiszed, hogy viccelsz: http://onroad.hu/motor/hirek/823/
Hát, Dani, ez nagyon durva!:D
Ha milliomos lennék vennék magamnak,elvégre első az egészség.
Elnézve a Dainese ruhák és a légzsák árát ez a ruha lesz vagy 4e euró.
Megjegyzem most is van közel 1millás ruhájuk(Tatoo).