Nagyjából már lejártam a tavaly vásárolt Honda CB650R Neo Sports Café gyári Metzeler gumijait és elkezdtem körbenézni a piacon, hogy mi legyen helyette. Finoman szólva sem voltam felhőtlenül elégedett vele, nekem nem adott olyan pontos visszajelzéseket, mint a korábban használt márka.
Aztán jött az ötlet, hogy itt és most lehetőségem lenne valami újat kipróbálni. Beszélgettünk Mackoval, aki ugye télen-nyáron motorozik egy BMW F 800 GS nyergében. Utcai körülményekhez a Heidenau K60-at használja, a téli enduro-szezonra pedig egy külön kerékszettre szerelt Mitas-t…
Gyorsan feltúrtam a gyártói weboldalt és két perc után rátaláltam egy nagyon ígéretes játékosra, a Touring Force-ra. Szlovén fejlesztés, szlovén gyártás, Szlovéniában meg azért akad néhány kanyargós hely a fejlesztés alatti teszteléshez. A futófelület mintája alapján ígéretes a vízelvezetés, szimpatikus hívószavak a “magas szilika tartalom” és a “több komponensű összetétel”. Ami külön tetszett, hogy a gyári elöl 2,5, hátul 2,9 bar-hoz képest a motor teljesítménye és terhelése függvényében konkrét guminyomásokra tesznek javaslatot. Innentől ezt is érdemes lenne kipróbálni.
Amennyiben nem győzött volna meg elsőre a Mitas Touring Force oldalán látható promó videó, akkor az ára azonnal túllendített a felületes kíváncsiságon és elültette a bogarat a fülembe. Vajon lehet ez egy “jó”, sportos túragumi az A-brandek (Michelin-Bridgestone-Pirelli-Contitental) hasonló kategóriájú abroncsaihoz viszonyítva? Nagyjából kétharmad áron? Merthogy a 120/70R17 és 180/55R17 szett mindössze bruttó 60.000.- forint környékén kapható!
Mivel sűrű másfél hónap elé nézek, ezért hamar meglesz az első véleményekhez szükséges 2-3.000 változatos kilométer. A napi használat mellett lesz két hosszabb túra: a motoRun reTour az osztrák hegyekben és a motoRun MINI a Balaton-felvidéken. Ez idő alatt nyilván elvetődök még a közkedvelt hazai szakaszok felé (Dobogókő, Mátra, Bajna-Héreg), tervezek legalább egyszer Kakucs-Ringre menni és magamat ismerve számos alkalommal mutatok majd be áldozatot az Esőistennek.
A Mitas Touring Force részletes bemutatását és a vele szerezett tapasztalatokat szeptember második felében osztjuk majd meg egy kíméletlenül őszinte videóban. Ha addig beválik, akkor tovább visszük a tesztet egészen az élettartama végéig. Úgyhogy még ne kapkodj a vásárlással, ha a szezon végére várhatóan elfogyasztod az abroncsaidat! Lehet, hogy Neked is megfontolandó alternatíva lesz, hiszen a topmodellek közötti árkülönbségből simán kijön akár egy rendes vezetéstechnikai tréning – vagy csak simán rengeteg benzin.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »