2019 novemberében, amikor Milánóról még a motorok jutottak az emberek eszébe, mutatta meg a Honda a csúcs-sportmotorját. Vagy talán nem is kellene motornak hívni. Űrhajó. Az sokkal találóbb. A CBR1000RR-R Fireblade SP nem csak azért különleges, mert több “R” betűt már nehéz lenne hozzácsapni, hanem azért is, mert minden benne van, amit ma a Honda a motorfejlesztésről tud. És elképesztő is, pláne az SP kivitel.
Számokkal persze nehéz kifejezni, de a gyári adat a következő: 215 lóerő 14.500-as fordulatszámon, alig 200 kilóhoz. Nehéz ezt még elképzelni is, de a lenti videó megmutatja, hogy úgy hozzávetőlegesen ez mit is jelent. 299 km/h-t s 4. sebességfokozat végén.
Oké, ott már váltani kellett egy ötödiket, de akkor is! Ez brutál. A videó a japán Young Machine magazintól származik, akik egy oválpályán demonstrálták, hogy mi fán is terem a CBR1000RR-R Fireblade SP. Nézd csak!
Persze óra szerint, na nem mintha ez levonna bármit is az értékéből. Csak annyira ad alapot, hogy érezzük: el sem tudjuk képzelni, hogy mi a vége, ha az elektronika tovább engedi. Talán egyszer megtudjuk, de ahhoz talán már a Bonneville sós síkságára fogják kivinni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »