Az Aprilia megerősítette, hogy az új Aprilia RS660 modellből készítenek egy A2-re fojtható változatot is. A döntés mondhatni adta magát. Az olaszok hamarosan bemutatkozó kéthengeres sportmotorja az 1100 köbcentis V4-es blokkjukra épül, a várható legnagyobb teljesítményét pedig egyébként is 100 lóerő körül határozták meg.
Az Instagramon bejelentett A2 barát változat 95 lóerős lesz, így szabályosan lehet olyan fojtást belerakni, amivel a megengedett legnagyobb teljesítménye 48 lóerő alá csökken. Ugye azt a kitételt sokan ismerik, hogy a 35kW teljesítményű motorkerékpár abban az esetben vezethető A2 kategóriájú jogosítvánnyal, ha annak a teljesítmény/saját tömeg aránya nem lépi át a 0,2-es kW/kg arányszámot.
A folyamathoz azonban az is hozzátartozik, hogy az eredeti változat, amiből a fojtott készül, annak a legnagyobb teljesítménye legfeljebb 70 kW lehet. Az új RS660 ezt a kitételt pedig enélkül a változat nélkül nem tudná megugrani. Hiszen a belengetett 100 Le ennél több, még ha csak hajszálnyival is. A számok már csak ilyen irgalmat nem ismerő jelenségek.
Az Aprilia RS660 egyébként nem véletlenül borzolta fel a kedélyeket, amikor bemutatkozott 2019 novemberében az EICMA-n. Igényes, szépen felszerelt motornak ígérkezik alumínium lengővillával, Brembo fékekkel, KYB villákkal és agyig szerelve modern technológiával.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »