Az Onroad.hu olvasói sokszor találkozhattak már az 1911-ben alapított olasz márka motorjaival. Voltunk tesztnapon és szinte minden modelljük járt már nálunk több napos próbán is. És az a nagy helyzet, hogy ha hirtelen fel kell idéznem, akkor egyetlen olyan alkalomra sem emlékszem, amikor valamelyikünk fanyalogva szállt volna le az 500-as széria valamely tagjáról. De nem csak mi szavazunk bizalmat a kínai lóvéval kitömött Benelli brandnek, ugyanis minden eddiginél több modellt adtak el 2019-ben Európában.
Arra, hogy a Benelli túl fogja szárnyalni a korábbi értékesítési mutatóit, a pénzügyi szakértők már korábban is számítottak. Hiszen miután a brand 59.750 motorkerékpárt értékesített 2018-ban, addig az 50.000-es számot már szeptemberre elérték 2019-ben. A végső adat így 63.000 eladott motorig kúszott fel a tavalyi év végéig.
De mit is jelent az egy évben eladott, valamivel több, mint 63.000 motorkerékpár? Ha kontextusba akarjuk helyezni, akkor ez körülbelül a Triumph lépcsőszintjén áll. A márka szempontjából kifejezetten fontos presztízsadat, hogy Nyugat-Európában 27%-kal növekedtek a számaik. A legkelendőbb modelljük pedig a TRK502, valamint annak X változata, aminek köszönhetően pl. Olaszországban egyenesen a harmadik legkelendőbb túraenduróvá vált. Közvetlenül az R1250GS és az Africa Twin után. De jól hasított náluk a Leoncino 500 és a BN125 is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »