Természetesen az alcímben tett kijelentésről elég régen tudjuk, hogy nem tökéletesen állja meg a helyét. Legalábbis nem teljes általánosságban. Tény, hogy amikor egy bukósisak belsejébe olyan mechanikát kell építeni, amely lehetővé teszi az állrész felhajtását – és persze a biztonságos lezárását is! -, akkor az tömegnövekedéssel jár. Ezzel együtt a kimagaslóan csendes sisakjai miatt világhírűvé vált német SCHUBERTH már a C3 típus megjelenésekor, 2008-ban rácáfolt a tézisre: a cég Concept modellcsaládjának harmadik generációja soha nem látott szintre vitte le a flip-up kategória súlyát. Az 1.550 gramm körüli tömeg azóta is példaértékűnek számít. Közben persze a C3 is folyamatosan fejlődött – 2012 óta már C3 Pro néven fut. 2017-ben pedig a németek egy új modellel jelentkeztek az addigi etalon mellé: feltűnt a piacon a C4.
A cél nem a C3 leváltása volt, hanem sokkal inkább egy házon belüli alternatíva. Hiszen ugyanaz a kialakítás nem mindenkinek a fejformájára jó – és ugyanaz a formaterv nem mindenkinek jön be ugyanolyan mértékben. Így igyekeztek megoldást kínálni azoknak, akik bármilyen okból nem buktak rá az akkor már tíz éve piacon levő C3-ra. Közben a modelleknek számos verziója jelent meg – hiszen a SCHUBERTH is igyekszik minél több vevőt kiszolgálni. Idén egy videós anyagban igyekeztünk kicsit segíteni átlátni a palettát, amelyben finoman be is lett lengetve egy érkező újdonság: a C4 Pro Carbon.
Az újdonság természetesen megtartotta az eddigi C4 Pro minden jó tulajdonságát. Állrésze egy kézzel, könnyen nyílik és precízen csukódik. Hatalmas plexijén Pinlock120® páramentesítő feszül – ez a Pinlock kínálatának a csúcsa. A SCHUBERTH SC1 kommunikációs rendszer teljesen elő van készítve: benne vannak a hangszórók és a mikrofon, az egész vezetékezés és az FM rádió antennája is. Már csak a vezérlőt és az akkut kell bepattintani és működik is – ezt hívjuk Plug & Play kommunikációnak. A belső napszemüveg is a szokásos csúszkával, egy kézzel és nagyon könnyen működik.
De nézzük inkább az újdonságokat! A legeslegfontosabb természetesen maga a héj, amely karbon és üvegszál kompozit anyagból készült. Ez így egyrészről könnyebb, másfelől viszont biztonságosabb is a hagyományosan alkalmazott anyagoknál. Nem véletlenül van hasonlóból egy F1 versenyautó monocoque váza és persze a versenyzők bukósisakja is… Az új héjat nem is igyekeznek eltitkolni: a fejtetőn levő komoly területeken fényezetlenül, csak egy lakkréteg alatt pompázik, hogy mindenki láthassa különlegességét. Ennek köszönhetően pedig a C4 Pro Carbon tömege lement a lélektani 1,5 kiló alá, ami valóban komoly eredmény egy felnyitható sisak esetében – főleg kommunikáció-előkészítéssel és napszemüveggel együtt!
Persze a bélésen is javítottak: a karbon héjhoz egy új, elképesztően igényes Coolmax bélés jár, amely tényleg annyira jól néz ki, hogy én majdhogynem sajnálnám használni. Persze nem kell őt sajnálni: kivehető, mosható és értelemszerűen kellően strapabíró is. A márkától megszokott kiváló, sok csatornás szellőzőrendszer is adott. Mivel pedig a SCHUBERTH C4 Pro Carbon abszolút a piacvezető német márka zászlóshajója, nyilván az ára sem belépő szintű: a kizárólagos hazai forgalmazó EuroMotor üzletében 257.500.- forintért vásárolható meg. Amely jobban belegondolva és mérlegre téve a tudását is nem is annyira sok érte.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »