Előző hét végén a Budapest Autó Show keretén belül mutatták be a hazai közönségnek első ízben a két “nagy” visszatérőt. A jelző csupán azért van idézőjelbe téve, mert nem ezres csodákról beszélünk. A Malaguti jelenlegi legnagyobb motorja ugyanis három decis erőforrás segítségével mozog, de a kínálat jelentős részét A1-es jogosítvánnyal is lehet vezetni. A motorok azonban mind meglehetősen igényesnek tűnnek, így tényleg érdemes megismerkedni velük.
A bemutatónak pénteken tényleg megadták a módját. A Millenáris B épületének galériáján a kiállítás nyitásakor vörös lepel alatt álldogált három motor. A Lambretta nem, az már akkor is egy pódiumon vonzotta magára a tekinteteket. Először ő is került szóba a bemutatón – de még ne siessünk ennyire előre. Horváth Tamás, a KSR MOTO magyarországi importőre ugyanis büszkén mesélte el nekünk, hogy a dinamikusan terjeszkedő osztrák anyavállalat a közelmúltban szerezte meg a két legendás márkanevet – és élesztette fel azokat.
A Lambretta mindig is a Vespa legnagyobb versenytársa volt. Csak éppen az ő történelme kicsit hányatottabbra sikerült. Így szükség volt az osztrákok tőkeinjekciójára, hogy újra ringbe léphessen a legendás név régi riválisával. Igyekeztek a tradicionális formai és minőségi jegyeket megtartani, így a megjelenés is különleges, de olyan izgalmas részletek is jellemzik a robogókat, mint az acélból készített karosszéria. Minden aprócska rész meseszép – élőben különösen!
A Lambretta több lökettérfogattal is kínálja robogóját, a Malaguti azonban egész széles palettával tért vissza. A sztori nem is régi, hiszen a felvásárlást tavaly év végén jelentették be hivatalosan és idén év elején mutatták meg első motorjaikat. A Malaguti kínálatának gerince a 125 köbcentis, vagyis A1 jogosítvánnyal vezethető gépekre épül. Itt van minden: sportmotor, egész komolynak tűnő enduro és hozzá nyilván supermoto kivitel is, kalandmotor és csupasz gép.
Közös ismérvük, hogy erőforrásukat nem valamelyik házon belüli ősi japán gyökerekre visszatekintő kínai blokk jelenti, hanem sokkal modernebb és erősebb. Az Aprilia fejlesztőmérnökeinek munkája ugyanis a vízhűtéses, injektoros egyhengeres cucc, amely nem is hagy kihasználatlanul semennyit a jogszabályok nyújtotta lehetőségekből: 11 kilowatt, azaz 15 lóerő teljesítménnyel érkeznek. Statikusan megnézve egészen ígéretesnek tűntek – a magam részéről nagyon várom az első tesztmotorokat, hogy valójában milyenek.
Különösen igaz ez a jelenlegi egyetlen nagyobb gépre, amely szintén egy régi sikertípust takar. A Madison 300 egy irtó királyul mutató és nagyon testes nagyrobogó, amely a városi-elővárosi közlekedésre kínálhat majd jó alternatívát. Izgalmas a full digitális műszerfal – bár a képét nem láthattuk. Ami még fontos, hogy egészen versenyképesnek tűnnek az áraik is: a 125-ösök 1,1 és 1,5 millió forint közé esnek, a Madison pedig 1.760.000.- forintért lesz elérhető. De ahogy szoktuk mondani: majd visszatérünk a pudingra, ha meg tudtuk kóstolni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »