0-300km/h 13,9 másodperc alatt – igen, ez pont annyi, mint egy átlagos kisautó ideje 100-ig, vagy egy erősebb naked motor ideje 200-ig. A német Asphaltfighters a 2009-es Essen Motor Show-n mutatta be a Kawasaki ZX 10R alapú sportmotorját, mely teljesen legális, rendszámozható utcai motor. Az ezres négyhengeres teljesítménye alapból 220 lóerő, amit néhány másodpercig még tovább lehet növelni.
Nem csak a teljesítmény, az ár is gyilkos, 57500 euró igen sok pénz egy motorért, még akkor is, ha ennyire erős és adnak hozzá egy szett, színben passzoló ruhát és karbon sisakot is. A futómű, üléspozíció és kezelőszervek mind a vevő méreteihez és igényeihez lesznek igazítva, ami talán belefér ebbe az árba. A technikai tűzijáték az olyan apróságokra is kiterjed, hogy a nagy légellenállású tükröket egy kamera helyettesíti, a sebességet head-up display vetíti a plexire, mint egy Corvette-nél, xenon fényszórója van és ledes tompítottja. A kipufogó Akropovic, a kerék OZ, a Bridgestone BT-016-os gumik tapadását 10 állású Traction Controll biztosítja.
Nos igen, rengeteg mindent kap a kedves vevő a pénzéért. Sajnos egy dolgot nem tudnak mellékelni, ez pedig a tartalék élet. A hatalmas teljesítményt ugyanis utcai guminak kell utcai aszfaltra vinni, és ez sokszor már a széria, 100 lóerővel gyengébb ezreseknek sem mindig sikerül. Nem mondom, hogy szívesebben járnék be ezzel dolgozni, mint a robogómmal, de azért kipróbálnám egy elhagyott autópályán. 280 lóerő még autóban is elég mókás, főleg, ha csak a hátsó kerekeket hajtja, de egy pilótával együtt is ötöd olyan súlyt mozgatva fenomenális élmény lehet!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Azért is kemelkedő kétkerekű ez, mert a maga értelmetlenségében mégis egy motorozható, valóságos koncepció.
Nem 7+ literes V8, nem lökhajtás meg elektromos meg a rák tudja még miket nem művelnek a sok idővel/pénzzel/elgurult tablettákkal küszködő kortársak.
Ahogy ott áll azt mondom egy komoly, tuningmotor. Az hogy mire is képes valójában, és hogy ez most egy “LEG-leg-LEG” még csak nem is sejthető róla.
Talán ez utóbbi adja az igazi értékét.
PS.: Egy kis privát dolog… …ha egyszer megtehetem lesz egy csúcsmodern sportautóm, amin egy hétköznapi autóhoz képest szinte semmit nem látni különbségként… …audi RS4 kombi lenne az alap, egy digitech tuninggal, és szépen vissza lenne modolva minden optikai elem gyári 1.6T-re.
Ez a motor ha egy szériafestést kapna igen komoly meglepetéseket okozhatna (sajnos úgysem fogunk vele találkozni sehol, de elviekben már a gondolat is szívetmelengettető)
Vadasz!
Nekem az előző E36 M3-asomon 316i felirat volt:)
A mostanin is az lesz hamarosan, bár a több elem egyelőre marad, lökhárító, küszöb, tükör, kis szárny, mivel ezt ma már sok régi kismotoros E36-ra is szerelik. Az álom egy E36 M3 limó, ami kívülről fényezetlen lökhárítósra és tükrösre van alakítva, és valami nagyon kevéssé feltűnő színű. Sajnos ilyet nem találtam szép állapotban 🙁
Elég játék kinézetű ezzel dizájnal.Az eleje kifejezetten ronda.
És kiváncsi lennék mennyt bír a blokk ezzel a tuninggal(persze tudom hogy akinek futja rá az kibírja a generál árát,de azért nem mindegy).
Én inkább egy MV 312RR-t vennék,az se lassú és még szép is.
Ez azért eléggé túlzó. A gyorsulása tényleg figyelemre méltó, de végsebességben még mindig a Y2K. Kb. értelme is ugyanannyi van… 🙂
szinte már hihetetlen miket ki nem lehet hozni 1 motorból
de ennek már semmi értelme nincs maximum 1 játékban
az vesz ilyet aki a sok pénztől meghülyülve már nemtudja hova költeni könnyem megszerzett pénzét
azért kiprobálnám
Understatement - magyar szó nicnsen rá tudtommal, ugynais az “álszerénység” magyarországon pejoratív tartalommal bír alapból.
Jó lenne nekem egy Ford fiesta 1.6D is egy 4,2 es audidízellel, vagy egy középmotoros clio ( bár annál a levegőztetőkes sehogy sem lehet eltűntetnim, mert műszakilag kell rá)
BMW M3 at visszamoddolni azért nem nagyon szerencsés, mert a BMW-nek sajnos európaszerte van egy pontosan definiálható vevőköre, és így eleve nem sugallom azt, hogy én máshoz tartozok, max másik BMW-seket, meg újat húzni akaró egyébb prémiummárkásokat lehetne meglepni vele.
Mindenesetre én ennek a híve vagyok minden téren… …motorozásnál ez pl úgy van megoldva nálam ,hogy van egy nagybanditom, ami ugyan sokak szemében már húdenagy/húdegyors de azért a sportmotorosok többsége tudja jól a nyers számokat … és itt jön a meglepi, hogy tudok motorozni :D (aztán elmaradoznak szépen …)
//és a 100 pacit még így is nagyon ritkán tudom/akarom/szökséges morgósítani//
hihiii…. :D :D :D
ne molvastam, hoyg te is kiírtad, és ugyanaz a hitvallásunk.. télleg nem olvastam.. bexarás.. na végr 3egy ember aki tudja miről besézlek….
…..te vagy az első évek óta
Meglepődnél, de soha nem a többi prémium márka autóival próbálnak versenyezni velem. Jellemző az öreg roncs, bizonyítani akarás (1.9D Tipo utoljára), Swift, civic és a többi klasszikus. De ahogy motorral is, autóval is ritkán áll le versenyezni az ember a gyengébbel, mert az a győzelem csak szánalmat vált ki, mint ha a játszótéren felpofoznál egy gyereket. Te nyertél, és?:)
Amugy a BMW vásárlóréteg egy közhely, itthon igen sok paraszt ül az amúgy decens polgári autókban is, Volvo, Saab, olasz prémiumok, akik ugyanolyan kisebbségi komplexusban szenvednek, és megpróbálnak minden kisebb/gyengébb közlekedőt eltiporni. Minden nap robogózok is, tapasztalat:)
Hát azért amikor igényes útszakaszon ráfutok egy vagy több R*, gsx****r,cbr****rr és társaikra, leelőzöm, aztán érdekes módon nem nyilvánvaló sokaknak már abból a puszta tényből, hogy “utolértem, tehát valszeg gyorsabban megyek” az evidencia, van hogy pár kilóméter erőlködést kémlelek a tükörben… …aztán … 😀
”gyorsabb mint egy Bugatti Veyron”
Hm. A Veyron 407Km/h-val megy hivatalosan.
Messze van még benne erö, amikor a motor 320-nál feladja.
Mitöl lenne ez a leggyorsabb??
remélem hogy ez a csócs és abbahagyják végre ezt az értelmetlen sebesség meg gyorsulás hajhász marketing izét…
nem ebbe az irányba kéne terelgetni a dolgokat…
Ezt hívják megalomániának, nem?
ha valóban tudja a 280 pacit, akkor az 320 nál gyorsabban kell hogy menjen… …de ez igazából annyira nem is téma, bár azért kicsit globálisabban is nézhetnénk ám:
200 éve még arról készültek komoly tanulmányok, hogy a vonatorás őrült 40 km/h-s sebessége nem okoz e egészségkárosodást.
És hasonlók voltak nem kis számmal… …nem tudom mekkora story volt, amikor előszörfeszegették közúti autók és motorok a 200-kmh-t, most a 300 al játszuk ezt … ..sok modell, hogy megy e annyit vagy sem.. és hogy gps vagy óra szerint, meg mennyi idő alatt….
… viszont legtöbbünk motorja viszi a 200-at .. és nemnagyszám bizonyos értelemben… a 300 nak még becsókolunk most.. lehet pár év és a 400 nál lesz ugyanez mint most 300-nál…. ..aztán hogy ez a tendencia jó e vagy sem… ….mi vele a baj?????
ha nem lenne benne az emberben ez a messzebb/gyorsabb/magasabb/erősebb stb…még nem jöttünk volna le a fáról
Aztán tapsolni nem kell hozzá.. ..én sem teszem. Én jól elvoltam 15 éve, amikor az autók 100 lóerő alatt és 1000 kiló körül voltak.. és ugyanannyit fogyasztottak és ugyanúgy mentek mint ma.. csak nem volt benne annyi hárombetüs kütyü…
ezt kivesézni már filozófiába fordulna, az pedig nem ide való.
Eko!
Nem csak a végsebesség számít, hanem a gyorsulás is. A végsebessége szerintem 350 körül is lehet, hiszen a 180 pacis ezresek is megfutják a 300-at, óra szerint 5-ben, és 6-ban még gyorsulnak jócskán. mesélték 🙂
Nem gyorsul 300 fölé, csak úgy érződik.
Az óra csal, ezért már jóval 300 alatt 300-at mutat. A 300-as limitáció azonban a motorelektronikán múlik (fokozat+fordulatszám), ami nem csal.
Így a valóságban mondjuk 280-nál az óra már 300-at mutat, az elektronika még felengedi a sebességet valós 300-ra, az óra meg vagy megy 300 fölé vagy nem, tudomásom szerint inkább nem.
Ezért hiszik “sokan”, hogy az egyezményes 300-as korlátozás azt jelenti, hogy 300-nál nem mutathat többet az óra. Természetesen nem ezt jelenti, a valós sebességre vonatkozik.
300 nak még becsókolunk most.. lehet pár év és a 400 nál lesz ugyanez mint most 300-nál.”
nemhinném mert akkora tempónál már egyszerüen nem fogod fel a dolgokat ugy ahogyan azt kéne…
a korlát már inkább emberi nem gépi.
az ember nem ekkora tempóra van tervezve, jobban mondva nem ekkora sebesség irányítására..elviselni eviseli pesze de az egy dolog…..
körül voltak.. és ugyanannyit fogyasztottak és ugyanúgy mentek mint ma.. csak nem volt benne annyi hárombetüs kütyü…”
na hát azér nem egésszen…ma már egy tonna felett egy dízel 200 feletti nyomatékkal elmegy 5-6 literrelis akár…
Óra szerint 299 fölé nem megy, valóságban alulról súrolják a 300-at hatodikban. Viszont ezek a motorok csak 180 lóerő körül vannak, a 280le picit áramvonalasabban már más tészta. Persze 350 fölé biztosan nem tud menni szerintem. A 200km/h sportmotoron, üres autópályán egyáltalán nem sok (kettes tiltás előtt), de rövidebb időre az óra szerinti 260-270 sem, ennyit még a Hringen is el lehet érni, fékezés előtt. Ennél nagyobb sebességre meg a széria ezresek is csak nyögvenyelősen mennek, legalábbis ahhoz képest, mit produkálnak 50-150 között egyesben…
Viszont az egyenesben gyorshajtással kapcsolatban az a tapasztalata a legtöbb ezres motor tulajdonosnak, hogy nagyon hamar meg lehet szokni és unni. Jó, jó, megy, de nem ez a tűzijáték a motorozásban, egyenesben a huje is tud menni 🙂 Arra viszont kiváncsi lennék, hogy ezzel a 280le-s vassal mit művelnének a Hringen. Amatőr pályamotorosként nekem 1-2 sec különbség van a GSX-R 600-750-1000 között, amennyivel erősebb a nagyobb, annyival lassabban gyorsítok ki vele kanyarból, és fékezek túl korán az egyenesek végén…