Az YZF-R6 idén ünnepli a huszadik születésnapját. Óriási hacacáré helyett azonban csak szerényen vigadnak a Yamaha háza táján. A jelenleg kapható modellel vélhetően csontra megegyező, de a korai hatkilós sportgépekhez elérhető színsémával mutattak be egy modellt Japánban, a helyi YZF-R modellek rajongóinak típustalálkozóján.

Hihetetlen belegondolni, hogy ennek a bemutatkozásnak már húsz éve. Csak, hogy öregnek és szarul érezzük magunkat: Magyarország, Csehország és Lengyelország abban az évben lépett be a NATO-ba, amikor bemutatkozott az R6. Akkor mutatták be az első Matrix filmet és J.K. Rowlingnak még fogalma sem volt arról, hogy a frissen megjelenő Harry Potter és a bölcsek köve c. könyve fenekestől fogja felforgatni az ifjúsági irodalmat. 1999-et írtunk.
Mindeközben megjelent a Yamaha várva várt újdonsága, az YZF-R6, ami olyan finomságokkal érdemelte ki a hírnevét, minthogy később ez volt az első utcai motor, ami Ride-by-Wire technológiával gurult le a gyártósorról. Yamaháék ezt YCC-T-nek, azaz Yamaha Computer Controlled Throttlenek nevezték. A versenypályákról leszivárgott holmi pedig azóta teljesen elterjedt a motorkerékpár iparban.
Amikor a Yamaha bemutatta az YZF-R6-ot, akkor olyan konkurens sportmotorokkal kellett felvennie a harcot, mint a hatkilós CBR. A könnyű vázban lakó erőforrás pedig méltó volt a gyár hangvillás logójához.

A 600 köbcentis, sornégyes blokk 120 lóerőt adott le 13.000-es fordulatszámon. Igen, tényleg egy valódi hangszer volt. Ehhez társult az akkori legrövidebb tengelytáv és a szárazon mindössze 169 kilogrammos tömeg.







A típustalálkozón bemutatott fényezés a modell korai éveit idézi meg. Azt az időszakot, amikor a Yamahánál elérkezettnek látták az időt, hogy lecseréljék az YZF-600R Thundercatet az YZF-R6-ra. Manapság már csak kék és fekete színekben virítanak ezek a gépek. De akkoriban még elérhető volt egy piros-fekete-fehér kombináció is. Pont olyan, mint amilyeneket a fenti fotókon is látsz.

fotók: planetjapanblog.blogspot.com / Young Machine
Cimkék:
Az ázsiai piacot tarolná le a legendás amerikai márka a Harley-Davidson 338-cal, amelyet jövőre útjára is bocsátanak.
Elolvasom »A túrázás a motorozás talán legcsodálatosabb része. Lássunk öt olyan európai útvonalat, amelyek biztosan nem okoznak csalódást.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »