Az YZF-R6 idén ünnepli a huszadik születésnapját. Óriási hacacáré helyett azonban csak szerényen vigadnak a Yamaha háza táján. A jelenleg kapható modellel vélhetően csontra megegyező, de a korai hatkilós sportgépekhez elérhető színsémával mutattak be egy modellt Japánban, a helyi YZF-R modellek rajongóinak típustalálkozóján.
Hihetetlen belegondolni, hogy ennek a bemutatkozásnak már húsz éve. Csak, hogy öregnek és szarul érezzük magunkat: Magyarország, Csehország és Lengyelország abban az évben lépett be a NATO-ba, amikor bemutatkozott az R6. Akkor mutatták be az első Matrix filmet és J.K. Rowlingnak még fogalma sem volt arról, hogy a frissen megjelenő Harry Potter és a bölcsek köve c. könyve fenekestől fogja felforgatni az ifjúsági irodalmat. 1999-et írtunk.
Mindeközben megjelent a Yamaha várva várt újdonsága, az YZF-R6, ami olyan finomságokkal érdemelte ki a hírnevét, minthogy később ez volt az első utcai motor, ami Ride-by-Wire technológiával gurult le a gyártósorról. Yamaháék ezt YCC-T-nek, azaz Yamaha Computer Controlled Throttlenek nevezték. A versenypályákról leszivárgott holmi pedig azóta teljesen elterjedt a motorkerékpár iparban.
Amikor a Yamaha bemutatta az YZF-R6-ot, akkor olyan konkurens sportmotorokkal kellett felvennie a harcot, mint a hatkilós CBR. A könnyű vázban lakó erőforrás pedig méltó volt a gyár hangvillás logójához.
A 600 köbcentis, sornégyes blokk 120 lóerőt adott le 13.000-es fordulatszámon. Igen, tényleg egy valódi hangszer volt. Ehhez társult az akkori legrövidebb tengelytáv és a szárazon mindössze 169 kilogrammos tömeg.
A típustalálkozón bemutatott fényezés a modell korai éveit idézi meg. Azt az időszakot, amikor a Yamahánál elérkezettnek látták az időt, hogy lecseréljék az YZF-600R Thundercatet az YZF-R6-ra. Manapság már csak kék és fekete színekben virítanak ezek a gépek. De akkoriban még elérhető volt egy piros-fekete-fehér kombináció is. Pont olyan, mint amilyeneket a fenti fotókon is látsz.
fotók: planetjapanblog.blogspot.com / Young Machine
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »