Úgy tűnik, hogy új trend van születőben, amihez most az Indian is csatlakozik. A motorgyártó vállalatok ugyanis láthatóan kezdenek ráállni a változó szelepvezérlésre. A műfaj két legismertebb képviselője talán az úttörő Honda, valamint a BMW, akik még csak nemrég mutatták be a Shiftcam névre hallgató rendszerüket, ami Mackó szerint valami veszettül jól működik az új 1250-es motorblokkjukban.
A változtatható paraméterű szelepvezérlés a teljesítményleadás és a károsanyag-kibocsátás szempontjából is hasznos. A magyarázat mélyén valószínűleg ez a válasz arra, hogy az Indian is becsatlakozik a Honda, a Suzuki, a Yamaha, a Ducati és a BMW mellé a VVT szegmensbe. Egy ilyen rendszer alkalmazásával csökkenthető az emisszió, ami az egyre szigorodó normák tükrében megkerülhetetlen problémát jelent.
Na de mit is takarnak a csupán néhány napja megjelent tervrajzok? Az új motorblokk megjelenése összefüggésben lehet azzal, hogy az Indian nemrég levédetett néhány új nevet. A Raven, a Renegade, valamint a Raptor eddig csupán annyit árultak el nekünk, hogy az amerikai marketingesek hajlandóak vért hugyozni, hogy felkutassanak minden “R” betűvel kezdődő, erőlteljes hangzású szót, amit később elnevezésként elsüthetnek.
A legvalószínűbb mégis az, hogy az új motorblokk a Raptorban szolgálatot teljesítő új holmi lesz. A várhatóan 1770 köbcentis, 120 lóerős motorblokk a legnépszerűbb elméletek (és egy kiszivárgott dokumentum) szerint egy baggerben fog bemutatkozni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »