Nem is történt olyan régen, hogy a gyártók újra felfedezték maguknak a középkategóriás túraendurókban rejlő piaci lehetőségeket. Érdemes megnézni a mostanában előretörő lefelé terjeszkedést. A Moto Guzzi kidobta a Stelviot, helyette V85 TT-vel házal. A Yamaha a Super Ténéré után a Ténéré 700 az utóbbi idők egyik legvártabb motorjává nőtte ki magát. És akkor ott van az igazi nagyvad, a KTM 790 Adventure és annak az R változata. A portugál illetőségű AJP pedig nem kisebb céllal érkezik, mint hogy elhódítsa a koronát és az övék legyen a legtökösebb közepes adventure bike a vidéken.
Lehet, hogy a márka nem ugrik be azonnal számodra sem. Tekintve, hogy közel sem annyira ismert a brand, mint a nagy vállalatok nevei. Ennek ellenére ne valami gagyi kis noname műhelyre gondolj.
A cég Antonio Pinto gyermeke. Ő már akkor motorokat készített fel off-road versenyekre, amikor a többségünk még simán beletojt a pelusba. Az AJP elsősorban portugál versenyeken mérettette meg magát, és jól jellemzi az eredményeiket, hogy 1996 és 2000 között zsinórban hozták el a versenyzőik az első helyért járó kupákat.
Első ránézésre egy Dakar versenymotorra hasonlít a gép. De tévedés ne legyen, ez nem az. A PR7 fejlesztése során ugyanis az volt a szempont, hogy ne csak versenyzők leljék a motorban örömüket, hanem átlagos halandók is. Azaz hiába egy vérbeli off-roadra termett gép ez, ettől még alkalmas arra, hogy az egyszeri biker felcuccolja és elmenjen hosszú túrákra vele.
A gépet egy 600 köbcentiméteres, folyadékhűtéses egyhengeres erőforrás mozgatja, amiről feltűnően nem közöl teljesítmény adatokat a gyártó a honlapján. Úgyhogy feltételezhetjük, hogy ezen a téren akad némi takargatni való. A futóművet bezzeg nem rejtegetik! A ZF Zachs elöl és hátul is 300 milliméteres rugóutat biztosító, minden paraméterében állítható cuccait kár is lenne. A legdurvább adat azonban a gép tömege: mindössze 167 kilogram – teljesen menetkész állapotban.
Fotók: AJP Motos
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »