Bő másfél hónapja már írtunk a Zero akkor még csak beharangozásának elején tartó újdonságáról. Az SR/F a vállalat számára nagyon komoly jelentőséggel bír, így várható volt, hogy apait-anyait beleadnak a mérnökök, a formatervezők és a marketingesek is. A napokban leleplezték a végleges, szériagyártásra érett modellt, amelynek műszaki adatai és vételára is nyilvánosságra kerültek. Van, aminek örvendezhetünk, és akad olyan is, amin hümmöghetünk.
Elsősorban néhány sarokszám érdekli az elektromos motorok irányt nyitott célközönséget, így kezdjük ezekkel a puszta adatokkal. A Zero SR/F Z-Force 75-10 kódjelű villanymotorja 110 lóerős teljesítményt és 190 newtonméter forgatónyomatékot ad le – ezek az adatok pedig igen széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre állnak. Ezért váltó nincs is, a motor direktben hajtja a hátsó kereket. A tömeg a fedélzeti töltő függvényében 220 és 226 kilogramm lehet, a hatótávolság városban 260, autópályán 113 kilométer/órás sebességgel haladva pedig 145 kilométer. Kiegészítő akkumulátorral viszont eléri a 320 kilométert is. És még egy fontos szám: a végsebesség pont 200 kilométer/óra!
Belegondolva, hogy az általunk is tesztelt 2016-os Zero DSR 144 newtonméternyi nyomatéka hogy mozgatta annak a motornak a 190 kilóját, az újdonság vehemenciája egészen biztosan brutálisan meggyőző lehet. Tudom, sokan nyafognak, hogy nincs hang, meg hasonlók. Személyes tapasztalatom alapján azonban amikor elcsavarják a jobb markolatba integrált potmétert (ódivatú nevén gázkart), minden kétely szertefoszlik. Egy ilyen motor baromi jó dolog – főleg, hogy a Zero SR/F az első olyan motorkerékpár a vállalatnál, amely gyorstöltéssel is rendelkezhet.
Igaz, ez csak opcionális. Az alapkivitel sima hálózati töltővel teljesen lemerült állapotból 4,5 óra alatt töltődik fel. Erre még teljesen jogosan mondhatjuk, hogy nem életszerű, hiszen ki rostokol annyit valahol napközben, ha túltolta a kilométerhajhászást? A csúcsverzió 6kW-os gyorstöltője azonban annak akksiját a leggatyább helyzetből is hatvan perc alatt 95 százalékra löki fel. Ez persze még mindig nem egy 7 perces villámtankolás – mert ha nagyon sietsz, egy benzinessel ennyi idő után húzhatsz tovább -, de azért biztató előrelépés.
Ahhoz persze, hogy egy jót motorozzunk, kell futómű meg egyéb nüanszok is. A rugóstagokon nem spóroltak: elöl két 43 milliméteres Showa Big Piston teló dolgozik, amelyeknek minden paramétere állítható. A hátsó központi rugóstag szintén rendben van: előfeszítésében, húzó- és nyomófokozati csillapításában is állítható. A komoly nyomatéközönhöz Bosch menetvezérlő elektronika is társul – nem is baj, ha nem előz be azonnal a hátsó kerék a kanyarból kifelé, ha éppen nem versenypálya-szintű az aszfalt. A blokkolásgátló is ugyanonnan származik, ráadásul kanyar-ABS is alapból van az SR/F fedélzetén.
Mibe lehet mégis belekötni? Egyfelől – ha már a futóműnél tartottunk – a fékrendszer forrásába. A fékek ugyanis a hangzatos nevű és világszerte elismert, komoly múltú J.Juan beszállítótól származnak. A nemzetközi sajtó általános véleménye szerint ez egy tragikus része a legújabb Zero-nak – ők valószínűleg próbáltak már hasonlót, azért vannak annyira elhűlve. Pláne azért, mert az SR/F legolcsóbb változata 18.995.- dollár, míg a csúcs felszerelés eléri a 23.295.- dolcsit. Ezek a számok közvetlenül átszámolva is 5,3-6,5 millió forintot jelentenek – ami magyarországi forgalomba helyezéssel együtt biztos lényegesen több lesz. Ennyibe pedig egy Brembo is simán elvárható lenne. Ahogy sokak szerint a formaterv is lehetett volna kicsit izgalmasabb… Persze lehet, hogy az első gyorsításkor a dizájnt azonnal és örökre el is felejtjük!
További részletek és részletes műszaki adatokat ide kattintva találsz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »