Teljesítmény-orientált világunkban a motorok tuningolásának semmi sem szabhat határt, legyen az eredmény mégoly pazarló is, mint ez a V16-os blokk. Láthattunk már sportmotor blokkot robogóban, Smart kisautóban, ez azonban túltesz az eddigi átépítéseken.
A Callaway tuningcég neve a Corvette rajongók számára talán ismerősen cseng. A cég V8-as Corvette motorokhoz gyárt speciális alkatrészeket a nagyobb teljesítmény elérése érdekében, ezúttal az amerikai mérnökök egészen más megközelítéssel érték el a nagyobb teljesítményt. A Cyclone-nak nevezett V16-os erőforrás ugyanis négy régebbi típusú (hengerenkénti ötszelepes) Yamaha R1-es motor felhasználásával készült. A saját tervezésű száraz karteres olajozású főtengelyházra 90 fokos elrendezésben szerelt motorok a cég által tervezett vezérlőrendszerrel igazán impozáns teljesítményt nyújtanak. A cég a maximális fordulatot 10500-ra korlátozta, így a végteljesítmény 550 lóerő, a leadott maximális nyomaték 461 newtonméter. Egyes elemzések szerint a motor ebben a konfigurációban azonban képes a 11500-as fordulatra is, amely 640 lóerős teljesítményt jelent.
A dolog szépséghibája, hogy az új aggregát a fizikai méretei miatt – hossza 926, szélessége 540, magassága 500 milliméter – kétkerekűekbe már nem építhető be. Na jó, talán a Boss Hoss-nál elgondolkodnak rajta…