Az emlékezetes, 2008-as nagy megzuhanástól kezdve a motorkerékpár piac nehezen talált magára. Még a mai napig is enyhe szédelgéssel keresi régi hangját. Persze ne is jöjjenek vissza teljes mértékben azok az idők, hiszen a “nullás hiteles gixeres” még a mai napig is egyfajta szitkozódásnak számító kifejezés. De az utóbbi időben azért pozitív tendenciát mutat a piac. Az pedig nekünk több szempontból is csak jó lehet, ha azt látjuk, hogy az európai kontinensen több motort adnak el, mint korábban. Ugyanis ez azt jelenti, hogy a gyártók is komolyabban veszik a világnak ezt a kis szegletét. A számokból kifolyólag persze soha nem leszünk olyan kétkerekű nagyhatalom, mint India, de jó látni, hogy éledezik az európai emberben a motorozhatnék.
A nagyobb számok nagyobb figyelmet vívnak ki, aminek számtalan előnye lehet. Ha másra nem is, hát gondoljunk arra, hogyan is fogja befolyásolni ez az árakat majd akkor, ha újra használt motort akarsz vásárolni. De merek még álmodozni arról is, hogy komolyabb támogatást kaphatnak és újjáéledhetnek a független valamint a márkához köthető rendezvények.
Természetesen nem arról van szó, hogy most az egekbe szöktek a számok. De az első féléves adatok jól alakultak a motorkerékpár ipar számára. Először is a tavalyi évhez képest majd 42’000-el több motort adtak el idén, mint tavaly. Egészen pontosan 564’851-et a korábbi 526’889-hez képest. Ugyanakkor a kisebb motorok rosszabbul muzsikálnak, mint az előző évben. Tavaly még 179’262 darab 50 köbcenti alatti kismotort adtak el az évnek ezen szakáig, de idén már csak 121’746-ot. Mindazonáltal az elektromos motorok eladásai majd 49%-al nőttek, minekután 21’100 villanyos masinát értékesítettek. Ám itt az igazság csalóka, hiszen azokat az elektromos bicikliket is ide számolják, amiknek a vezetéséhez nem kell jogosítvány és ez rendesen megkavarja a számokat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »