Moto Morini Granpasso
2007 novemberében kerültek nyilvánosságra az első információk a Moto Morini Granpasso 1200-ról, amely markáns újdonságnak ígérkezik a nagy túraendúrók szegmensében. A motor állítólag már gyártásban van, és rövidesen meg fog jelenni a kereskedésekben is.
A 87 fokos hengerszögű, 1187 köbcentiméteres V2-es blokkot kimondottan a Granpassohoz fejlesztette ki a gyár. Alacsony fordulaton lényegesen jobb nyomatékleadást és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ígérnek a típusnál, mint a cég többi motorjától megszokhattuk. Ezek pedig valóban a legfontosabb paraméterek lehetnek, hiszen a hosszú távú túramotorok esetében a nyomatékos erőforrás és a hatótáv két meghatározó mérlegelési szempont lehet vásárlás előtt.
A motor további jellemzői a térhálós acél csőváz és a fordított, 50 milliméter átmérőjű Marzocchi teleszkópok, valamint a minden paraméterében állítható hátsó Öhlins központi rugóstag. Csupa olyan technikai finomság, melyek a műértők körében különösen érdekessé teszik a Granpassot. A megállásról elöl 298 milliméter átmérőjű dupla tárcsafék gondoskodik, a Brembotól származó radiális féknyergekkel kiegészítve. Hátul 255 milliméteres szimpla tárcsát találunk.
Minden bizonnyal nagyon sportos színfolt lesz a piacon az új Moto Morini
Mindazok, akik komolyan érdeklődnek egy roppant stílusos hosszú távú sport-túramotor iránt, amely gond nélkül képes a rossz utakkal is megbirkózni, vegyék alaposabban szemügyre az olaszok újdonságát. További információk találhatók a Moto Morini oldalán .